Raw Nature av Mira Nameth

En av vårens teman hos Bookbinders Design är naturen. Vi ville bjuda in varma och soliga färger tidigt på året och plocka upp motiv från djurriket. Därför kontaktade vi Mira Nameth. Hennes stil passade perfekt för uppdraget. I mars lanserar vi tre nya motiv på tre olika produkter.

Krysantemum, vingar och insekter
Mira är svenska, bosatt i New York och arbetar med kunder som Crabtree&Evelyn, American Express, Coca-Cola, Harrod’s, Coco de Mer och ett flertal modemagasin. Hennes illustrationer är en mix av mjuka linjer och skarpa kontraster, figurativa bilder med organiska, abstrakta former. Hennes uppdrag för Bookbinders Design var att skapa en nutida illustration med inslag av djur och natur. Färgskalan skulle gå från varma, soliga toner till hennes typiska svarta kontraster.  Kollektionen resulterade i tre motiv; “Crysanthemum”, “Wings” och “Insects” som återfinns på vikta kort i två storlekar, A6 och A5. I samma kollektion kommer olinjerade block i A6 och A5 och linjerade block i A4, samtliga tryckta på hög papperskvalitet.

Djuriskt på väggen
Alla tre motiv finns också som affischer i storleken 50*70 cm. Affischer är en ny produktgrupp som Bookbinders Design startade med förra året och som tagits emot väldigt väl. Eftersom papper är vår passion är vi, som alltid, måna om pappersval och detaljer ner i minsta detalj. Affischerna är tryckta på 200 grams Scandia 2000 papper.

Högupplösta bilder finns att ladda ner från Bookbinders Design Picasa web album.

Ni är varmt välkomna att låna produkter från oss eller någon av våra butiker.

Anna Sylvan

Birger Jarlsgatan 53, 111 45 Stockholm

Mail. anna.sylvan@bookbindersdesign.se

Tel. 08- 545 035 87
Mobil. 0706 -398001

Bookbinders Design har funnits sedan 2001 och finns idag i tio länder med över 20 försäljningsställen. Bookbinders Design har ett brett sortiment av färgglada, designade produkter av hög kvalitet. Skrivböcker, fotoalbum, almanackor, dagböcker, lådor, pärmar och allt som gör vardagen effektiv, och samtidigt vacker.