Therese Sennerholt för Bookbinders Design

Att inreda sitt hemmakontor är mer än bara praktiskt nytta. Idag efterfrågas struktur och finess, det ska alltså vara både snyggt och funktionellt. Vi anser oss vara experter på detta. Skrivbordsplatsen är vårt hjärtebarn, vår arena för att briljera. Vi har över 16 färger att matcha och ett sortiment som ständigt förnyas och förbättras.

Många kommer till oss och vill ha en snygg lösning på en liten yta. Fler och fler har skrivbordet på en allmän yta och inte undangömt i avskildhet. Hemmets arbetsplats fungerar som mycket mer än bara en arbetsyta. Storstadsmänniskor som bor på mindre ytor efterlyser en avlastningsplats till förvaring och elektroniska hjälpmedel. Hemmet ska ha en plats för att samla och organisera, rensa och förvara, även om många blir sittande med sin laptop i knät fram tv:n.

Therese Sennerholt för Bookbinders Design
I augusti lanseras två svartvita art work av grafiska formgivaren Therese Sennerholt. På sitt stilrena tidstypiska utförande, sätter hon sin prägling på block i olika storlekar och dubbelvikta kort i A6 och A5. Det grafiska utseendet passar utmärkt tillsammans med Bookbinders mjuka färgskala. ”Konstrasterna i den här kampanjen skapar en härlig dynamik”, säger Anna Sylvan, marknadschef på Bookbinders Design.

Therese Sennerholt är en frilansande art director med sin bas precis utanför Stockholm. Hennes passion har alltid varit tidningar. Hon inspireras av bild, text, ord och artiklar, och älskar känslan av att bläddra i ett tungt, väl sammansatt konstverk.

”Jag valde att arbeta med Bookbinders Design då deras produkter är välgjorda och smakfulla. De står för kvalitet och en tilltalande enkelhet”, säger Therese Sennerholt. ”För mig står Bookbinders Design för god kvalitet och god smak. Jag har alltid gillat deras produkter.”

Therese arbetar i huvudsak med grafisk formgivning och hjälper kunder med varumärkes- och företagsidentitet. Hennes kundlista är bland andra; Oriflame, Plaza Publishing, Audi, H&M och Kasthall. Hon har vunnit ett flertal priser och nomineringar som; European Design Awards, Guldägg, English Design Priset, English Publishing Priset och Guldbladet.

Therese Sennerholt tillverkar grafiska tryck med nya och befintliga citat som med blivit mycket efterfrågade och utvecklats till en egen genre. Man ser Therese produkter, till stor del tavlor, i välrenommerade butiker och tidningar, båda i Sverige och utomlands.

Lådor i tre olika storlekar
Lådor är ett perfekt sätt att osynliggöra skräpiga småsaker. Lådorna har ett perfekt yttre och döljer hemlösa papper och prylar såsom pennor, gem, utklipp, räkningar eller osorterad post. Till fjärrkontroller eller till USB-minnen. För nattduksbordet eller hatthyllan. Lådorna finns i storlekarna A4, A5 och A6. Perfekta att stapla och går dessutom att inreda med flexibel lådindelare i trä.

Sätt en personlig prägel, 2000-talets nya
Vår tjänst Tailor Made är precis som det låter, en möjlighet att skräddarsy produkter på ett personligt och unikt sätt, direkt i butiken. Prägla en eller två rader med text, personnamn och/eller datum. Resultatet blir enastående och går bra att applicera på låda, pärm, album eller skrivbok. Mina räkningar, Alla viktiga papper, Vårt Hus -listan kan göras lång. Pris från 220 kr.

Fler högupplösta bilder finns att ladda ner från Bookbinders Design Picasa web album.

Anna Sylvan

Birger Jarlsgatan 53, 111 45 Stockholm

Mail. anna.sylvan@bookbindersdesign.se

Tel. 08- 545 035 87
Mobil. 0706 -398001

Bookbinders Design har funnits sedan 2001 och finns idag i tio länder med över 20 försäljningsställen. Bookbinders Design har ett brett sortiment av färgglada, designade produkter av hög kvalitet. Skrivböcker, fotoalbum, almanackor, dagböcker, lådor, pärmar och allt som gör vardagen effektiv, och samtidigt vacker.