Booking.com presenterar Booking´s Best Award – här är de bästa boendena enligt kunderna

Bästa boendena i världen får utnämningen Booking´s Best Awards – baserat på över 40 miljoner verifierade kundomdömen

Booking.com, världens största hotellbokningssajt, presenterar Booking´s Best Award – ett pris som uppmärksammar 260 unika boenden av 600 000 möjliga. Oavsett om det är den bästa frukosten eller det mest prisvärda boendet, vill Booking.com visa att det är de små sakerna som sätter antingen en negativ eller positiv prägel på resan.

- Kundomdömen blir allt viktigare för resenärer. De rankar kundrecensioner som den tredje viktigaste faktorn, efter pris och läge, som påverkar deras val av boende. Det visar vår undersökning genomförd i 17 länder. Därför vill vi på Booking.com uppmärksamma de boenden som gör det lilla extra för sina kunder, säger Henrik Strand, talesperson för Booking.com Sverige.

Det bästa boendet för resor med familjen blev Appia Antica Resort, i Rom i Italien, medan Riad Les Nuits De Marrakech i Marrakech i Marocko har rankats högst för unga par. Bästa frukosten får du i Pai i Thailand, på hotellet Baan Pai Nai Wieng. Vill du däremot få den bästa drinken ska du bege dig till Singapore, till hotellet Pan Pacific Singapore. Med hjälp av över 40 miljoner kundrecensioner, kan Booking´s Best Award vägleda kunder i att välja det bästa boendet.

Booking´s Best Award skapar bättre möjligheter att hitta rätt boende med hjälp av andras erfarenheter och upplevelser. Förutom att hamna på de eftertraktade listorna, blir varje boende märkta med en symbol som är med på boendets individuella sida på Booking.com och på hemsidan för Booking´s Best Award: www.booking.com/bookingsbest. De ska hjälpa användarna att enkelt upptäcka och boka de prisbelönta boendena.

Boenden som presenteras i Booking´s Best Awards är de högst rankade och grupperas i följande kategorier:

• Plats – globalt, bortglömda platser, Afrika, Asien, Europa, Mellanöstern och Kaukasus, Nordamerika, Oceanien, Syd- och Centralamerika.
  • Typ av boende – lägenheter, B&Bs, gårdshus, vandrarhem, hotell, charter, camping och villor.
  • Typ av resenär – familjer, grupper, äldre par, ensamma resenärer och unga par.
  • Best of Rest – frukost, affärer, Hall of Fame och prisvärt.

I år har Booking.com expanderat Booking´s Best Award med kategorin Booking.yeah´, just för att uppmärksamma boenden som erbjuder det där lilla extra till sina gäster. Det kan röra sig om bästa drinken, gratisprylen eller origamin av handdukar. Över 40 miljoner kundrecensioner visar att det är de små detaljerna som gör upplevelsen till ett minne för livet.

Här är världens tio bästa boende:

Hotell Stad Land
1 Casa Roma Luxury Apartment Rom Italien
2 Hyades Mountain Resort Kato Trikala Korinthias Grekland
3 Breitner House Amsterdam Nederländerna
4 Mitchelcroft Buckfastleigh Storbritannien
5 Rosemount House & Stables Cottage Ayr Storbritannien
6 Appia Antica Resort Rom Italien
7 Casa Ferri Matera Italien
8 Woodlands Guesthouse Lynton Storbritannien
9 Riad Les Nuits de Marrakech Marrakech Marocko
10 Bacchus Apartman - Borbarlang Badacsonytomaj Ungern

KONTAKTINFORMATION

För mer information, kontakta Henrik Strand, henrik.strand@booking.com, 0707-86 52 53.

Om Booking.com

Booking.com är den världsledande tjänsten för bokning av hotell och andra boenden på nätet. Booking.com garanterar de bästa priserna för alla typer av boenden – från små oberoende till femstjärniga lyxhotell. Gästerna kan nå Booking.coms hemsida när som helst, var som helst från sina datorer, mobiltelefoner och surfplattor, och de inte betalar bokningsavgifter – någon gång. Booking.coms webbplats finns tillgänglig på 42 språk, erbjuder över 600 000 hotell och boenden inklusive mer än 200 000 semesterbostäder på över 70 000 destinationer i mer än 200 länder världen över. Den innehåller över 40 miljoner recensioner skrivna av gäster efter deras vistelse, och lockar både turister och affärsresenärer runt om i världen. Med över 17 års erfarenhet och mer än 8 300 engagerade medarbetare på mer än 150 kontor över hela världen, driver Booking.com sin egen kundtjänst, som är tillgänglig dygnet runt 365 dagar om året för att hjälpa gästerna på sitt modersmål så att de får en exceptionell kundupplevelse.

Booking.com B.V. som grundades 1996 äger och driver Booking.com, och är en del av The Priceline Group (Nasdaq: PCLN). Följ oss på Twitter, Google och Pinterest, gilla oss på Facebook, eller få mer information på http://www.booking.com.