BOOKS & DREAMS – EVENTPREMIÄR OCH NYTT BOOKAZINE I SEPTEMBER

Report this content

Den 18 september är det premiär för Books & Dreams – en ny eventserie där chefredaktör Carina Nunstedt möter författare i personliga samtal. Samma dag kommer nr 1 av Books & Dreams bookazine – ett nytt livsstilsmagasin med bokkänsla, som säljs både i tidningshyllan och i bokhandeln.

Medverkande författare den 18 september på Skandiabiografen i Stockholm: Jens Lapidus, Malin Berghagen och grundaren av Glada Hudik-teatern Pär Johansson. Andra eventet arrangeras 27 september på biografen Draken i Göteborg med bokaktuella Tommy Körberg, Malin Berghagen, Mons Kallentoft och Pär Johansson. Fler medverkande författare tillkommer på båda eventen. Biljetterna säljs via ticnet.se och släpps idag 7 juni. I biljetten ingår mat, dryck och goodiebag.

Books & Dreams bookazine ges ut av Bonnierförlagen 4 ggr/år och kommer att säljas via prenumeration, och som lösnummer. Försäljningen sker via Tidsam, bokhandlar, bokklubbar och internetbokhandeln Adlibris.

- Jag brinner för långläsning och personliga möten. Vi kommer att bjuda på exklusiva intervjuer med svenska och utländska författare, inspiration inom psykologi, resor, inredning, mat och vin - kopplat till nyheter i bokhyllan, säger Carina Nunstedt.

Krönikör är skådespelaren och författaren Michael Nyqvist och bland skribenterna märks författare som Mons Kallentoft och Alexandra Pascalidou.

Books & Dreams bookazine vänder sig till målgruppen som idag köper en pocketbok istället för ett magasin. I likhet med en bok har bookazinet tjockare pärmar och längre texter.

- När tidskriftsmarknaden viker men intresset för böcker på flera håll slår nya rekord ser vi att det finns ett hål på marknaden mellan tidning och bok, säger marknadschef Lina Rönning.

Books & Dreams drivs av Carina Nunstedt och Lina Rönning som tidigare utvecklat Yourlifes framgångsrika koncept.

Magasinet trycks på Trydells Tryckeri, tryckupplagan är 30 000 exemplar.

Säljansvarig för magasin, event och sajt är Rasmus Thomsen, Adviser AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Carina Nunstedt, chefredaktör, carina@booksdreams.se, tel 070-6677346

Lina Rönning, event- &  marknadschef, lina@booksdreams.se, tel 070-4487058