• Boozt/

Allan Junge-Jensen, Chief Financial Officer (CFO) och medgrundare lämnar Boozt AB

Allan Junge-Jensen, CFO och medgrundare av Boozt har bestämt sig för att lämna bolaget i slutet av januari 2020 för en fortsatt karriär utanför Boozt.

Allan Junge-Jensen har varit hos Boozt sedan 2011 då han kom till bolaget som CFO. Allan var en av dem som re-lanserade Boozt 2011 och därmed grundade Boozt.com som den multi-brandplattform bolaget är känt för idag.

Jag har verkligen uppskattat min tid i Boozt. Det har varit väldigt givande både utifrån ett professionellt och personligt perspektiv och jag tar med mig många fantastiska erfarenheter. Jag är stolt över det bolag vi har byggt, hvilket nu står starkt. Personligen söker jag nu en roll med mer kommersiell profil”, säger Allan.

VD Hermann Haraldsson säger, ”Allan kom till bolaget 2011 för att vara med att bygga det nya Boozt. Vi har haft ett riktigt bra samarbete, ibland nästan likt ett äktenskap. Men alla goda ting har ett slut. Allan vill gå vidare. Det har varit en del av vår överenskommelse att han skulle göra det när han ansåg att hans jobb var gjort, och den tiden har nu kommit. Vi kommer sakna honom och är evigt tacksamma för hans bidrag med att bygga bolaget.”

Processen att finna hans ersättare kommer påbörjas.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Hermann Haraldsson / Koncernens VD/ Telefon: +45 20 94 03 95 / E-post: heha@boozt.com

Allan Junge-Jensen / Ekonomi- och finansdirektör / Tel: +45 41 19 70 60 / E-mail: ajj@boozt.com

Anders Enevoldsen / Chef för IR & Corporate Communication / Telefon: +45 53 50 14 53 /

E-post: anen@boozt.com

Informationen lämnades för offentliggörande den 15 augusti 2019 kl 08.05 genom ovanstående kontaktpersons försorg.

Jag har verkligen uppskattat min tid i Boozt. Det har varit väldigt givande både utifrån ett professionellt och personligt perspektiv och jag tar med mig många fantastiska erfarenheter. Jag är stolt över det bolag vi har byggt, hvilket nu står starkt. Personligen söker jag nu en roll med mer kommersiell profil.
Allan Junge-Jensen, Boozt CFO