Boozt AB lanserar exklusivt samarbete med Polarn O. Pyret

Boozt.com befäster sin roll som en ledande aktör på den nordiska e-handelsmarknaden genom att lansera ett exklusivt samarbete med Polarn O. Pyret. Samarbetet innebär att Boozt.com kommer att som första och enda partner utanför Polarn O. Pyrets egna nätverk att erbjuda ett fullt sortiment av deras populära barnkollektion.

Boozt.com kommer att supportera Polarn O. Pyret på deras tillväxtresa, genom att erbjuda ett naturligt nästa steg i deras e-handelsstrategi. Via Boozt.coms plattform når Polarn O. Pyret cirka en miljon kunder via en och samma kanal. Samarbetet innebär också att Boozt.com kommer att assistera i Polarn O. Pyrets geografiska expansion genom bland annat att tillgängliggöra Polarn O. Pyrets produkter på den danska marknaden. För Boozt.com innebär lanseringen en breddning av barnsortimentet och gör det enklare för hela familjen att handla på Boozt.com. Boozt.com stärker även sin position som den självklara destinationen för nordiska varumärken online.

”Boozt.com gör ett fantastiskt arbete på den nordiska marknaden, med kombinationen och ledande varumärken och snabba leveranser. Detta, i kombination med deras starka position på barnklädesmarknaden i Danmark gör Boozt.com till en perfekt parter för oss” säger Nanna Hedlund, VD för Polarn O. Pyret.

Magnus Håkansson, Koncernchef för RNG RETAIL AND BRANDS lägg till, “Samarbetet att vi fortsätter att stärka och utveckla Polarn O. Pyrets position.”

“Vi är fantastiskt nöjda och stolta över att vi kommer att kunna erbjuda Polarn O. Pyrets produkter till våra kunder. Det exklusiva samarbetet innebär inte bara att vi får tillgång till fantastiska produkter med och att vi kompletterar vår varumärkesportfölj och att vi stärker vårt barnerbjudande.” säger Hermann Haraldsson, Koncernchef för Boozt AB.

Samarbetet startar omedelbart och det första produkterna kommer att bli tillgängliga i slutet av Q2 2018.

För mer information, kontakta:

Hermann Haraldsson / Group CEO / Tel: +45 20 94 03 95 / Email: heha@boozt.com
Karsten Anker Petersen / Head of IR & Corporate Communications / Tel: +45 53 82 17 54 / Email: kap@boozt.com

Informationen har distribuerats för publicering genom kontaktpersonen ovan kl. 10:00 CET den 13 november 2017.

Boozt är ett ledande, snabbväxande och lönsamt nordiskt teknikföretag som säljer mode online. 2016 omsatte koncernen 1 400 MSEK. Boozt erbjuder sina kunder ett omsorgsfullt urval av varumärken, anpassat för alla kundbehov och livsstilar via sin online-plattform Boozt.com. Bolaget fokuserar på att använda den senaste, egenutvecklade teknologin för att ge den bästa möjliga kundupplevelsen. Med en ständigt ökande aktiv kundbas på över en miljon har Boozt.com mer än sex miljoner besökare per månader. Vid sidan av Boozt.com driver bolaget även Booztlet.com samt Booztlet och Beauty by Boozt i Danmark. För mer information vänligen besök www.booztfashion.com.

Hermann Haraldsson, Koncernchef för Boozt AB