Boozt AB publicerar årsredovisning för 2018

Boozt AB offentliggör sin årsredovisning inklusive bolagsstyrningsrapport och hållbarhetsrapport för 2018.

Årsredovisning 2018Årsredovisning 2018Under 2018 blev Boozt AB underteckare av UN Global Impact varför vi i denna rapport presenterar en mer omfattande rapport över de hållbarhetsinitiativ som vi arbetar med.

Ett utdrag från brevet till aktieägarna från koncernens VD Hermann Haraldsson:

”Vi inser att det här är en resa som precis bara har börjat, men vi är hängivna uppgiften att göra vår del för att branschen ska bli mer hållbar”.

Allan Junge-Jensen / Ekonomi- och finansdirektör / Tel: +45 41 19 70 60 / E-mail: ajj@boozt.com

Anders Enevoldsen / Kommunikations- & IR-direktör / Tel: +45 53 50 14 53 / Email: anen@boozt.com

Denna information är sådan information som Boozt AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 april 2019, kl. 16,00.

Om oss

Boozt är ett ledande, snabbväxande och lönsamt nordiskt teknikföretag som säljer mode online. 2018 omsatte koncernen 2 784 MSEK. Boozt erbjuder sina kunder ett omsorgsfullt urval av varumärken, anpassat för alla kundbehov och livsstilar via sin online-plattform Boozt.com. Bolaget fokuserar på att använda den senaste, egenutvecklade teknologin för att ge den bästa möjliga kundupplevelsen. Vid sidan av Boozt.com driver bolaget även Booztlet.com samt Booztlet och Beauty by Boozt i Danmark. För mer information vänligen besök www.booztfashion.com

Vi inser att det här är en resa som precis bara har börjat, men vi är hängivna uppgiften att göra vår del för att branschen ska bli mer hållbar.
VD Hermann Haraldsson