• Boozt/

Boozt.com blir partner och officiell leverantör av kläder till det danska herrlandslaget i fotboll och stärker därigenom sin sportsprofil samt relation till en av sina hemmamarknader.

Som nordisk återförsäljare av mode vill vi vara förstavalet för den nordiska kunden inom de kategorier vi erbjuder. Boozt.com lanserades i Danmark för 8 år sedan och idag är vi stolta över att ha ingått partnerskap med det danska herrlandslaget i fotboll, och därigenom bli ”En Del af Noget Større” som landslagets slogan lyder. Tillsammans med alla danskar ser vi fram emot att stötta laget i deras resa mot europeiska mästerskapet i fotboll 2020, och säkerställa att laget även ser bra ut utanför plan. Detta görs i samarbete med vår nära partner Les Deux, ett ungt och framgångsrikt danskt modemärke.

Landslaget enar landet på ett unikt sätt och överbryggar både köns- och åldersgrupper. Köpenhamn är en av värdstäderna för det kommande europeiska mästerskapet i fotboll 2020, vilket ger en exceptionell möjlighet för en förenande kampanj som kulminerar med en minnesvärd sommar 2020. Vi är glada att vara en del av den resan och visa våra kunder att vi är engagerade i aktiviteter som för det nordiska folket samman.

Partnerskapet mellan Boozt.com och DBU, det danska fotbollsförbundet, är ett viktigt steg i vår resa mot att öka medvetenheten kring vårt sportutbud, vilket under 2019 kommer utökas till att omfatta en fotbollskategori. Vi arbetar dedikerat för att bli en butik för alla sportintresserade människor i norden. Sportkategorin omfattar nu mer än 100 varumärken, både traditionellt starka varumärken liksom mer nischade nya varumärken på framfart, vilka ofta kan vara svåra att hitta i en fysisk butik.

Tillsammans med Les Deux har en trendig kollektion specialdesignats åt laget, kollektionen kommer också finnas tillgänglig exklusivt för alla kunder på Boozt.com. De första plaggen kommer kunna köpas på Boozt.com den 7 juni.

För mer information kontakta:

Hermann Haraldsson / koncern-vd / tel: +45 2094 0395 / e-post: heha@boozt.com

Anders Enevoldsen / chef för IR & företagskommunikation / tel:+45 5350 1453 / e-post: anen@boozt.com

Informationen har skickats ut för publikation, genom byrån som anlitats av kontaktpersonen ovan, kl. 08.00 CET den 7 juni 2019.