• Boozt/

Boozt.com lanserar ”Boozt collabs” – en ny exklusiv kategori med nordiska toppmärken

Boozt.com befäster sin roll som ledande aktör på den nordiska e-handelsmarknaden genom att lansera en ny kategori för exklusiva samarbeten med över 40 av Nordens toppmärken. Satsningen går under namnet Boozt collabs och innebär att Boozt.com tillhandahåller unika styles designade för webshopen.

Boozt collabs är ett steg i att utöka samarbetet med några av våra bästsäljande märken och samtidigt kunna erbjuda våra kunder ett exklusivt utbud av skräddarsydda styles framtagna på marknadens efterfrågan. Det handlar om att ta vara på den kunskap vi har om våra kunder och omvandla det till en unik shoppingupplevelse”, säger Peter G. Jørgensen, Chief Commercial Officer på Boozt.com.

Under hösten 2019 kommer Boozt.com att presentera en rad unika designsamarbeten under namnet Boozt collabs. Genom denna kategori ger Boozt sina kunder en möjlighet att köpa exklusiva modekollektioner i begränsad upplaga som endast säljs på Boozt.com. Boozt collabs består av fler än 40 olika samarbeten, och kunderna erbjuds ett brett utbud av trendiga styles från nordiska toppmärken som bland annat By Malina, MUNTHE, Rodebjer och ATP Atelier. Som en naturlig del i Boozt.coms strävan att utöka sitt hållbara sortiment tillsammans med sina partners, innehåller Boozt collabs flertalet hållbara kollektioner. De unika kollektionerna är nya tolkningar av märkenas mest ikoniska styles, skapade för att passa kunderna hos Boozt.com.

För mer information kontakta:

Hermann Haraldsson / koncern-vd / tel: +45 2094 0395 / e-post: heha@boozt.com

Anders Enevoldsen / Kommunikations- & IR-direktör / tel: +45 5350 1453 / e-post: anen@boozt.com

Informationen har skickats ut för publikation, genom byrån som anlitats av kontaktpersonen ovan, kl. 08.00 CET den 27 augusti 2019.