Boozt utnämner Mads Bruun Famme som Chief Purchasing Officer

Boozt AB (publ) (“Boozt” eller “Bolaget”) har utnämnt Mads Bruun Famme som Chief Purchasing Officer (CPO) och medlem av koncernledningen. Mads Bruun Famme kommer att tillträda sin nya befattning den 1 juli 2017.

Mads Bruun Famme började på Boozt 2012 som Group Merchandising Director. Han har tidigare haft befattningar som business controller på företag som Kraft Foods Group och The Coca Cola Company, och innan han började på Boozt arbetade han som Head of Merchandising på Magasin du Nord i Danmark.

"Mads är en expert inom buying och merchandising och han har byggt upp ett starkt och unikt datastyrt tillvägagångssätt, för att köpa och sälja inom bolaget, som kombinerar de mjuka färdigheter som krävs vid modeinköp, med en strikt datadriven försäljningsapproach. Mads har haft en nyckelroll för att ta oss till var vi är idag, så det är ett absolut nöje att överlämna det fulla ansvaret, för all buying och merchandising på Boozt, till honom,” säger Henrik Theilbjørn, styrelseordförande för Boozt.

Mads Bruun Famme är en dansk medborgare född 1976 och han är baserad vid Boozts huvudkontor i Malmö.

Henrik Theilbjørn / Styrelseordförande / Tel: +45 22 80 02 73
Johan Holmqvist / Kommunikations- & IR-direktör / Tel: +46 708 37 66 77 / E-mail: jnh@boozt.com

Denna information är sådan information som Boozt AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 juni 2017 kl.15:45 CET.

Om Boozt

Boozt är ett ledande, snabbväxande och lönsamt nordiskt teknikföretag som säljer mode online. Boozt hade en nettoomsättning om 1,4 miljarder kronor 2016 och erbjuder sina kunder ett välavvägt och modernt urval av varumärken, relevanta för ett flertal livsstilar, huvudsakligen genom sin onlinebaserad multibrandbutik Boozt.com. Bolaget driver en ändamålsenlig, egenutvecklad och integrerad teknikplattform som möjliggör för bolaget att kunna erbjuda den bästa möjliga kundupplevelsen. Med en ökande kundbas på fler än 820 000 aktiva kunder har Boozt.com mer än fem miljoner besök per månad. Boozt driver förutom Boozt.com även webbutiken Booztlet.com, samt detaljhandelsbutikerna Booztlet och Beauty by Boozt i Danmark. För mer information, vänligen besök www.booztfashion.com.