Boozt utser Sandra Gadd till ny CFO

Boozt AB har utsett Sandra Gadd till ny CFO och ersättare till Allan Junge-Jensen, som lämnar Boozt efter 9 år. Sandra är 36 år gammal, har en Magisterexamen i Ekonomi från Lunds Universitet och har tidigare varit Auktoriserad Revisor.

Sandra Gadd har arbetat på Boozt sedan oktober 2016 då hon anställdes som Transformation Finance Manager med ansvar för de finansiella förberedelserna inför bolagets börsnotering på Nasdaq Stockholm i maj 2017. I januari 2018 utsågs Sandra Gadd till Business Development Director. Sandra har tidigare arbetat 8 år med revision på Deloitte.

Jag är fantastiskt glad över att tillträda rollen som CFO på Boozt. Vi har en unik position, med fantastiska människor, attraktiva tillväxtmöjligheter och goda förutsättningar för att nå en ännu starkare finansiell position än vi har idag” säger Sandra.

Sandra tillträder sin nya roll den första december 2019. Nuvarande CFO Allan Junge-Jensen kommer att stanna hos bolaget till slutet av januari 2020 för att säkerställa en smidig överlämning av sina ansvarsområden.

Jag är väldigt glad och stolt att vi har funnit en högt kvalificerad intern ersättare till Allan. Att besitta förmågan att identifiera, utveckla och befordra talanger internt är en viktig del av vår kultur och strategiska agenda. Sandra har en stark finansiell bakgrund liksom stor insikt och kunskap om Boozt och vår verksamhet vilket gör henne väl lämpad för rollen som CFO. Hon har under de tre senaste åren konsekvent levererat på de ansvarsområden som hon haft och har visat sig vara en smart, ambitiös och hårt arbetande lagspelare. Jag är glad att Sandra tackat ja till jobbet som CFO och är övertygad att hon kommer bli en nyckelspelare för det team som kommer ta Boozt till nästa nivå” säger VD Hermann Haraldsson.

För mer information kontakta:

Hermann Haraldsson / koncern-vd / tel: +45 2094 0395 / e-post: heha@boozt.com

Anders Enevoldsen / Kommunikations- & IR-direktör / tel: +45 5350 1453 / e-post: anen@boozt.com

Informationen har skickats ut för publikation, genom byrån som anlitats av kontaktpersonen ovan, kl. 08.00 CET den 17 september 2019.