Förändringar i styrelsen i Boozt AB (publ)

Som tidigare beskrivits i noteringsprospektet har Charlotte Svensson från och med idag tillträtt som styrelseledamot i Boozt AB (publ). Charlotte Svensson valdes för perioden den 1 augusti 2017 fram till och med årsstämman 2018.

Charlotte Svensson ersätter Bjørn Folmer Kroghsbo, som valdes för perioden fram till och med den 31 juli 2017.

För mer information om Charlotte Svenssons bakgrund, vänligen besök www.booztab.com

Henrik Theilbjørn / Styrelseordförande / Tel: +45 22 80 02 73
Johan Holmqvist / Kommunikations- & IR-direktör / Tel: +46 708 37 66 77 / E-mail: jnh@boozt.com

Informationen lämnades för offentliggörande kl. 14.15 CET den 1 augusti 2017.

Om Boozt

Boozt är ett ledande, snabbväxande och lönsamt nordiskt teknikföretag som säljer mode online. Boozt hade en nettoomsättning om 1,4 miljarder kronor 2016 och erbjuder sina kunder ett välavvägt och modernt urval av varumärken, relevanta för ett flertal livsstilar, huvudsakligen genom sin onlinebaserad multibrandbutik Boozt.com. Bolaget driver en ändamålsenlig, egenutvecklad och integrerad teknikplattform som möjliggör för bolaget att kunna erbjuda den bästa möjliga kundupplevelsen. Med en ökande kundbas på fler än 820 000 aktiva kunder har Boozt.com mer än fem miljoner besök per månad. Boozt driver förutom Boozt.com även webbutiken Booztlet.com, samt detaljhandelsbutikerna Booztlet och Beauty by Boozt i Danmark. För mer information, vänligen besök www.booztfashion.com.