Inbjudan till telefonkonferens / audiocast – Q4 och helårsrapport 2017

Boozt AB:s (publ) kvartalsrapport för det fjärde kvartalet och helårsrapport 2017 publiceras tisdagen den 27 februari cirka kl 08.00.

Boozts VD och koncernchef, Hermann Haraldsson, och ekonomi- och finansdirektör, Allan Junge-Jensen, kommer samma dag att presentera kvartalsrapporten vid en telefonkonferens / audiocast kl 09.30. Presentationen hålls på engelska och följs av en frågestund. Frågor går att ställa muntligen via telefonkonferensen eller skriftligen via audiocastsändningen.

Ingen föranmälan krävs. Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt på Boozts webbsida.

För deltagande vid presentationstillfället
Telefonkonferensen / audiocasten kan följas direkt här alternativt per telefon. Telefonnummer till konferensen:

DK: +45 35 44 5576

SE: +46 85 664 2662

UK: +44 20 30 08 9807

US: +1 855 753 2235

För mer information, kontakta:

Karsten Anker Petersen / Kommunikations- & IR-direktör (Interim) / Tel: +45 53 82 17 54 / Email: kap@boozt.com

Informationen har distribuerats för publicering genom kontaktpersonen ovan kl. 08.00 CET den 20 februari 2018.

Boozt är ett ledande, snabbväxande och lönsamt nordiskt teknikföretag som säljer mode online. 2016 omsatte koncernen 1 400 MSEK. Boozt erbjuder sina kunder ett omsorgsfullt urval av varumärken, anpassat för alla kundbehov och livsstilar via sin online-plattform Boozt.com. Bolaget fokuserar på att använda den senaste, egenutvecklade teknologin för att ge den bästa möjliga kundupplevelsen. Med en ständigt ökande aktiv kundbas på över 967 000 har Boozt.com mer än sex miljoner besökare per månader. Vid sidan av Boozt.com driver bolaget även Booztlet.com samt Booztlet och Beauty by Boozt i Danmark. För mer information vänligen besök www.booztfashion.com.

Snabbfakta

Inbjudan till Boozt AB:s (publ) kvartalsrapport för det fjärde kvartalet och helårsrapport 2017