Avtal om konvertibelt skuldebrev

Borås Wäfveri AB (publ) har ingått ett avtal med Försäkringsbolaget PRI Pensionsgaranti (FPG.) FPG är villiga att kvitta en fordran på 20 MSEK mot erhållande av konvertibelt skuldebrev i Borås Wäfveri AB (publ). FPG accepterar att skulden skrivs ner till sammanlagt 4 480 000 SEK under förutsättning att skulden kvittas mot konvertibler i Borås Wäfveri AB (publ). Emissionen av konvertibler förutsätter en bolagsstämma att avhållas senast den 31 april 2010. Emissionen förutsätter stämmans godkännande. Årsstämma där ärendet tas upp kommer att hållas den 18 mars. Styrelsen för Borås Wäfveri AB (publ) föreslår följande villkor för beslut om emission: • Betalning för konvertiblerna skall ske genom kvittning av del av FPG:s lån till Borås Wäfveri AB (publ) om sammanlagt 20 MSEK. Skulden kommer att skrivas ned till 4 480 000 SEK under förutsättning att konvertiblerna emitteras av FPG. • Teckning av konvertiblerna skall ske senast den 31 april 2010. • Konvertiblerna emitteras till en teckningskurs om fem (5) SEK per konvertibel. • Lånebeloppet uppgår till högst SEK 4 480 000, fördelat på högst 896 000 konvertibler om nominellt fem (5) SEK per konvertibel. Vid full konvertering motsvarar detta 896 000 nya aktier. • Lånet förfaller till betalning den 31 december 2014 i den mån konvertering inte dessförinnan skett. • Lånet löper utan ränta. • Borås Wäfveri (publ) har rätt att till och med den 31 oktober 2014 återbetala 2 240 000 SEK av konvertibelns nominella belopp, innebärande att detta belopp inte kan konverteras till aktier i bolaget. Styrelsen i Borås Wäfveri AB 2010-01-22 Frågor besvaras av: Kenneth Uddh CEO Borås Wäfveri AB (publ) Tel: +46 706 386107

Taggar: