Borås Wäfveri AB (publ.) flyttar tillbaka till Borås

Borås Wäfveri AB´s (publ.) huvudkontor har sedan 2007 funnits i Göteborg. Bolaget har nu beslutat att flytta tillbaka till rötterna i Borås.  Inflyttning i de nya lokalerna i Borås kommer att ske 1 februari 2011. De nya lokalerna är bättre anpassade till företagets verksamhet och betydligt mindre än idag, vilket leder till kostnadsbesparingar samt ett mer effektivt utnyttjande av kontorsytan.

Målet tillsammans med fastighetsägaren Cernera Fastigheter är att skapa en sammanhållen och därmed bättre arbetsmiljö, med enklare kommunikation mellan olika avdelningar på kontoret samt en kreativ och spännande miljö för både kunder och medarbetare.

Lokalens utformning gör att det blir en kontorsyta med mycket karaktär. Av positiv vikt är även lokalens närhet till allmänna kommunikationer samt till Borås citykärna.

En flytt till Borås är även ett led i den fortsatta utvecklingen av bolaget samt en början av att åter profilera Borås Wäfveri som varumärke.

Styrelsen i Borås Wäfveri AB (publ.)  2010-10-14

För ytterligare information, kontakta:

Carl-Henrik Koit, VD, telefon 070-211 11 90 eller mail carl-henrik.koit@boraswafveri.se