Carl-Henrik Koit ny VD på Borås Wäfveri AB (publ.)

Borås Wäfveri AB (publ.) har från och med 3 maj anställt Carl-Henrik Koit som VD/koncernchef. Carl-Henrik Koit kommer närmast från olika ledande befattningar inom finans- och riskkapitalbranschen och har senast arbetat med förvärvs- och strategifrågor för en större svensk textilkoncern. Han har även varit chef för Exportrådet i Estland, där Borås Wäfveri har stor verksamhet via sitt helägda dotterbolag Krenholm i Narva. ”Jag är glad över förtroendet att få möjlighet att vara med och utveckla Borås Wäfveri-koncernen. Ett starkt varumärke med lång tradition av och stort kunnande inom textilområdet. Vi skall nu arbeta hårt för att återuppbygga bolaget samt visa att det är möjligt att bedriva konkurrenskraftig och kvalitativ textilbearbetning i norra Europa,” säger Carl-Henrik Koit. För ytterligare information, kontakta: Carl-Henrik Koit, VD, telefon 070-211 11 90 eller mail carl-henrik.koit@boraswafveri.se Stig-Arne Blom, styrelseordförande, telefon 070-525 16 15

Taggar: