Pressmeddelande BORÅS WÄFVERI AB Mark Sigvardsson har valt att på egen begäran sluta som koncernchef för Borås Wäfveri AB. Mark har på ett mycket framgångsrikt sätt lett verksamheten under ett par år av stor förändring. När han nu väljer att sluta som koncernchef beklagar vi detta men önskar honom lycka till i den fortsatta verksamheten. Mark kommer, under en tid, att stå till den nye koncernchefens förfogande. Bytet kommer att ske den 1 oktober i år. Till ny koncernchef har utsetts Mats Skogman. Han kommer närmast från Papyrus UK där han var VD för det engelska Papyrus-bolaget med en omsättning av c:a 1800 MSEK. Mats är 46 år (född 1956) och har i huvudsak en marknadsinriktad yrkesbakgrund. Vi hälsar Mats välkommen till Borås Wäfveri och önskar honom lycka till i utmaningen att fortsätta att leda Borås Wäfveri-koncernen på ett framgångsrikt sätt. Stig-Arne Blom Styrelseordförande 2002-08-07 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/07/20020807BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/07/20020807BIT00240/wkr0002.pdf