Pressrelease Borås Wäfveri AB (publ) årsstämma

Årsstämman har den 5 maj 2008 fattat följande beslut:

• Val av styrelseledamöter:
- Stämman beslutade att omvälja Stig-Arne Blom som ordförande samt Mats Gabrielsson, Johan Claesson, Madis Üürike och Hans Johansson som ordinarie ledamöter. Anmälan gjordes att Unionen utsett Lena Åsegård till ordinarie ledamot och Lena Jarvid till suppleant i bolagsstyrelsen.

• Nyemmissionsbeslut:
- Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen att under tiden fram till nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, kunna besluta om en nyemission av högst 2 miljoner aktier. På en fråga från stämman svarade en av huvudägarna, Mats Gabrielsson, att huvudsyftet är att ha en beredskap för att kunna fatta snabba beslut vid eventuella strukturaffärer.

Årsstämman bemyndigade styrelsen att vidta smärre förändringar i beslutet ovan som kan visa sig erfoderligt för registrering hos bolagsverket. Stämmans beslut var enhälligt men Sveriges Aktiesparares Riksförbunds representant lade ner sin röst.

• Nomineringskommitté:
- Styrelsen informerade om att man utsett en nomineringskommitté bestående av Mats Gabrielsson, Johan Claesson och Stig-Arne Blom. Stämman fattade beslut att förslag skall vara nomineringskommittén tillhanda 4 månader före nästa årsstämma.

Göteborg 2008-05-06
Kenneth Uddh