Bosch underlättar installatörers vardag – lanserar uppstarts-app för värmepumpar

Report this content

Bosch Thermoteknik har lanserat en uppstarts-app där installatören kan göra alla inställningar som är nödvändiga vid idrifttagning av en värmepump – direkt i mobilen.
– Appen underlättar installatörernas arbete betydligt, för att inte nämna tidsbesparingen den ger, säger Göran Amredahl, produktchef på Bosch Thermoteknik.

Installatörs-appen Bosch ProControl StartUp introducerades under Nordbygg i april. Med appen kan installatören göra alla inställningar som krävs vid idrifttagning av en värmepump – från specifika parameterinställningar till garantiregistrering.
– Vi jobbar ständigt med förbättringar för att göra vardagen enklare för våra installatörer och kunder. Med Bosch ProControl StartUp skapar vi ett mervärde för våra installatörer, säger Göran Amredahl.

Applikationen scannar igenom systemet åt installatören så att han eller hon kan se att allt som installerats finns med på systembussen. När det är gjort behöver installatören bara sätta in några manuella parametrar, bekräfta sina inställningar och värmepumpen är uppstartad. Dessutom hjälper appen till att sätta rätt värmekurva.
– Garantiregistreringen av värmepumpen tar bara några minuter att göra. Installatören slipper ratta in allt manuellt och framför allt slipper man fylla i en massa formulär, säger Göran Amredahl.
– Hittills har reaktionerna endast varit positiva. Detta ökar självklart vår konkurrenskraft och gör Bosch Thermoteknik ännu starkare på marknaden.

Bosch Thermoteknik har sedan tidigare konsument-appen Bosch ProControl, som i år har uppgraderats med fler funktioner och ännu bättre användarupplevelse. I appen kan kunden bland annat reglera värmen i sin värmepump, få push-notiser samt ställa in semesterfunktion.
Apparna finns att ladda ner på Google Play och AppStore under namnet Bosch ProControl StartUp respektive Bosch ProControl.

För mer information:
Petter Karlberg, försäljningschef, Bosch Thermoteknik.
Tel: 070 274 41 22 eller petter.karlberg@se.bosch.com.

Bosch Thermoteknik AB med huvudkontor i Tranås, är en ledande europeisk tillverkare av effektiva värmepumpar för uppvärmning och varmvattenlösningar. Bosch Thermoteknik AB är ett helägt dotterbolag till Bosch Thermotechnik GmbH som har starka internationella och nationella varumärken och tillverkar ett brett produktsortiment i ett tjugotal fabriker i Europa, Nordamerika och Asien.

Taggar: