Bosch elektriska roller och färgspruta garanterar en jämn målning av väggarna

I takt med att dagarna blir ljusare och naturen får färg, längtar många efter förändring även i hemmet. Bosch elektriska roller PPR 250 och färgsprutan PFS 105 E är verktygen som gör att det går snabbt och smidigt att få väggarna i nya, fräscha färger.

För en jämn och nästintill droppfri målning

Med den elektroniska rollern PPR 25 från Bosch är ingen för bekväm för att orka måla väggarna. Med hjälp av ”Paint Control”-systemet pumpas färgen genom en slang från färghinken till rollern. Rollen får en lagom dos med färg som gör att målningen går snabbt att genomföra och att färgen hamnar på väggen där den ska vara - inte på golvet. Eftersom det nu går snabbare och är mindre kladdigt att måla, är det lättare och roligare att starta upp fler spontana målarprojekt.

Sprayar med stil

Boschs färgspruta PFS 105 E gör att till och med att den bästa penseln känns omodern. Sprutan kan spraya på alla typer av ytor och olika material, hörnor och kanter, lika jämt som om du skulle vara utrustad med de mest lämpliga penslarna. Med hjälp av dess “Spray Control”-teknologi, finfördelas färgen och med munstycket ”Easy Jet” går det att spraya både lodrätt och vågrätt. Med den tillhörande förlängaren blir även tak lätta att måla.

Redo att användas igen på nolltid

Både PPR 250 och PFS 105 E rengörs enkelt genom att de lösa delarna som kommit i kontakt med färg frigörs och sköljs av med vatten. I Bosch serie av tillbehör finns reservdelar för rollern men det går även att använda standard rollers från andra leverantörer. Tillbehören från den större modellen av färgsprutan, PFS 105 E, passar även perfekt att använda som huvud för färgsprutan PFS 105 E

Båda verktygen är tillgängliga hos återförsäljare sedan april 2012. Det rekommenderade priset är 1499 kr för den elektroniska rollern PPR 250 och 2149 kr för färgsprutan PFS 105 E.

Pressbilder:

Snabb och lätt: den elektroniska
rollern PPR 250 garanterar en jämn
och nästintill droppfri upplevelse.
Får alla penslar att blekna i jämförelse:
färgsprutan PFS 105 E täcker jämt
ytor av olika material, hörnor och kanter.

Kontaktpersoner vid pressfrågor:

Robert Bosch GmbH                                                    Geelmuyden.Kiese

Julia Anne Schneider                                                   Sara Ullmark

Phone: 0711 758-1824                                                  +46 70 758 50 40

Fax: 0711 811-5184217                                                ser@geelmuyden-kiese.se

E-mail: Julia-Anne.Schneider@de.bosch.com

De motordrivna verktygen inom Bosch- gruppen är världsledande i dess kategori. År 2011 genererade verktygen en försäljning på 3.8 miljarder euros varav 90 % var utanför den tyska marknaden. Med varumärken såsom Bosch, Ski ll och Dremel fokuserar avdelningen på kundfokus och en utvecklad teknik. Huvudanledningarna för framgången ligger i innovationens styrka och takt. Varje år lanserar Bosch motordrivna verktyg fler än 100 nya produkter. Produkter som bara har varit på marknaden i under två år genererade år 2011 40 % av den totala försäljningen. De motordrivna verktygen, tillbehören, mätningsverktygen och elektroniska trädgårdsverktyg överträffade den övriga marknaden.

Ytterliggare information finns på www.bosch.com och www.bosch-press.com.