Byggplatsens nya stämningshöjare: Bosch kompakta radio med hög ljudkvalitet

• GML 10,8 V-LI Professional från Bosch är en liten och robust radio
  • Ljudet är förstklassigt och radion har utmärkt mottagningsförmåga
  • Kan anslutas till externa enheter som exempelvis iPods och MP3-spelare
  • Klarar fall från två meters höjd
Musik brukar vara en betydelsefull stämningshöjare på de flesta byggarbetsplatser, men vanliga radioapparater klarar sig sällan oskadda i en tuff miljö med damm och smuts. GML 10,8 V-LI professional från Bosch är en liten, robust och kompakt radio som är anpassad just för tillvaron på en bullrande byggarbetsplats, där det inte finns något utrymme för ömtåliga föremål.

Den mobila radion har två femwatts högtalare, 20 inställningsbara volymnivåer och equalizer-funktion för bas och diskant, vilket garanterar ett riktigt kvalitetsljud. Du kan enkelt ansluta externa enheter som iPods eller MP3-spelare via en Aux-in-anslutning, och radions minne kan lagra inte mindre än fem förinställda AM-stationer och fem FM-stationer. På så sätt kan man snabbt och enkelt växla mellan sina egna och kollegornas favoritkanaler, eller koppla in sin egen musik.

Smart design med bra skydd

GML 10,8 V-LI Professional är lätt att använda och försedd med en digital display som visar tid, frekvens och batterinivå. Knapparna på framsidan är skyddade mot damm och det robusta handtaget skyddar display och knappar från fallskador från upp till två meters höjd. Radion är dessutom utformad för att kunna förvaras och transporteras i Bosch L-Boxx-system. Eftersom den tar upp endast halva utrymmet i en verktygsväska, så finns det utrymme för ytterligare ett 10,8 volt-verktyg, som till exempel borrskruvdragaren GSR 10,8-2 LI Professional.

Radion kan drivas via eluttaget med den medföljande adaptern, eller med ett 10,8 volts batteri som radion kan dela med borr eller skruvdragare. Med ett fulladdat batteri kan man utan sladdar njuta av musik eller radio på byggarbetsplatsen under en hel arbetsdag.

Den nya radion finns hos ledande återförsäljare av professionella verktyg. Priset för GML 10,8 V-LI professional är 995 kronor exklusive moms. Radion levereras i en L-Boxx med adapter, aux-in-kabel och två AA-batterier till displayen.

Specifikationer GML 10,8 V-LI Professional
Batteri 10,8 volt
Alternativ strömförsörjning via adapter (230/110 V)
Fasta stationer 5 AM och 5 FM
Musikkällor AM/FM/MP3
Högtalare 2 x 5 watt
Dimensioner (längd, bredd och djup) 311 x 200 x 80 mm
Vikt, inkl. batteri & adapter 1,4 kg

Pressbilder i hög upplösning finns här: www.holm.dk/gml108vli/

Sara Ullmark, Geelmuyden.Kiese, 070 758 50 40, sara.ullmark@gkstockholm.com

Produktchef Niclas Andersen, Bosch A/S, niclas.andersen@dk.bosch.com

Boschkoncernen är en internationellt ledande tillverkare av fordons- och industriteknik, konsumentprodukter och byggnadsteknik. Omkring 300 000 anställda bidrog under bokslutsåret 2011 till en omsättning på ca 51,4 miljarder euro. Idag omfattar koncernen ett nätverk av tillverkning, försäljning och kundtjänst med ca 350 dotterbolag och regionala företag i över 60 länder. Inklusive återförsäljare och servicepartners är Bosch representerat i över 150 länder. Detta globala nätverk av utveckling, produktion och säljorganisation är förutsättningen för fortsatt tillväxt. Under 2011 investerade Bosch mer än 4 miljarder euro på forskning och utveckling och registrerade globalt mer än 4100 patent. Med alla sina produkter och tjänster ökar Bosch livskvalitén med innovativa och nyttiga lösningar.

För ytterligare information se www.bosch.se.