Den snabbaste hålsågen för borrning i trä, plast och tegel

• Nya serien ”Speed for Multi Construction” från Bosch omfattar 44 specialutvecklade hålsågar med en diameter från 19 till 159 mm
  • Extremt hög skärhastighet
  • Hårdmetalltänder så att du kommer igenom både hårda och mjuka material
  • Enkel urtagning av borrkärnan tack vare ”Easy Plug Removal”-teknologin
De nya hålsågarna i serien ”Speed for Multi Construction” från Bosch är speciellt framtagna för borrning i trä, plast, gips, lättbetong och tegel. De är tillverkade enligt kraven från experterna själva, dvs. elektriker, rörläggare, värme- och ventilationsmontörer, inredningssnickare och köksmontörer.

Skärhastighet i en liga för sig

Sortimentet erbjuder slitstarka hålsågar med maximal skärhastighet i kombination med en lång livslängd. De nya specialformade spånuppsamlarna och de högkvalitativa hårdmetalltänderna ger en borrhastighet som är extremt hög. Som om det inte vore nog har Bosch utvecklat en lösning för att du snabbt ska kunna byta hålsåg och enkelt ta ur borrkärnan: Adaptersystemet ”Power Change” möjliggör ett snabbt byte utan att du behöver skruva av och på hålsågen. Teknologin ”Easy Plug Removal” gör att du endast behöver luta centerborren för att trycka ur borrkärnan.

44 hålsågar i nya familjen

Totalt består den nya serien från Bosch av 44 hålsågar där den minsta är 19mm i diameter och den största 159mm i diameter. Totalt består Boschs nya sortiment av 44 hålsågar, med en diameter från 19 mm upp till 159 mm. Sortimentet täcker alla vanliga användningsområden. Rekommenderat försäljningspris för en ”Speed for Multi Construction” hålsåg med en diameter på 51 mm ligger på 199 kr plus moms.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Per Andersson, Brand Manager, Bosch A/S,

Tfn.: +45 44 89 89 89, e-post: per.andersson@dk.bosch.com

Max Andersson, Geelmuyden.Kiese

Tfn: +46 (0) 73-625 11 37, e-post: max.andersson@geelmuyden-kiese.se

Power Tools Division inom Bosch Group är världsmarknadsledare inom elverktyg och tillbehör till elverktyg. 2010 genererade gruppens medarbetare en försäljning på ungefär 3,5 miljarder euro, varav 90 procent utanför Tyskland. Med varumärken som Bosch, Skil och Dremel kännetecknas divisionen av stort kundfokus och fantastiska produkter. Viktiga faktorer för framgångarna är starka och konstanta innovationer. Varje år lanserar Bosch Power Tools mer än 100 nya produkter på marknaden. Av försäljningen för 2010 utgjordes 40 procent av produkter som funnits på marknaden kortare tid än två år. Alla fem affärsområdena inom Bosch Power Tools – sladdlösa elverktyg, stationära maskiner, tillbehör, mätverktyg och elektriska trädgårdsredskap – klarade sig bättre än marknaden i övrigt.

Bosch Group är en globalt ledande leverantör av teknologi och tjänster. Inom områdena bilindustri och industriteknik, konsumentprodukter och byggnadsteknologi genererade ungefär 285 000 medarbetare en försäljning på 47,3 miljarder euro för budgetåret 2010. Bosch Group består av Robert Bosch GmbH och dess mer än 350 dotterbolag och regionala företag i mer än 60 länder. Om man räknar med försäljnings- och servicepartners finns Bosch representerat i ungefär 150 länder. Detta världsomspännande utvecklings-, tillverknings- och försäljningsnätverk är själva grunden för vidare tillväxt. Under 2010 spenderade Bosch 3,8 miljarder euro på forskning och utveckling och man ansökte om mer än 3 800 patent över hela världen. Genom alla våra produkter och tjänster förbättrar Bosch livskvaliteten genom lösningar som är både innovativa och fördelaktiga.

Ytterligare information finns på www.bosch.com, www.bosch-press.com och www.125.bosch.com