Ergonomisk designad tigersåg som ligger bra i handen

• „  Stark 900 watts motor

• „  Sågar allt – endast fantasin och behovet sätter gränserna

• „  Ny ergonomisk design med soft grip som ger bättre kontroll och användarvänlighet

• „  Enkelt att byta sågblad tack vare SDS-system

Den nya elektriska tigersågen från Bosch, PSA 9000E, är det ideala verktyget för en hemmafixare som saknar en allroundsåg. Den klarar alla möjliga typer av såguppdrag, samtidigt som arbetskomforten är på topp, tack vare soft grip-beläggningen på såväl handtaget som på skaftet.

Klarar allt från metall till trä

PSA 9000 E är en kompakt tigersåg med en kraftig 900 watts motor som klarar alla typer av vanliga såguppdrag i trä, plast, metall och murverk. Den sågar även utan problem i mer okonventionella material, som inte nödvändigtvis används vid gör-det-själv-projekt. Den väger endast 3,7 kg. Oavsett om det handlar om kapning av stuprör, plankor eller stora trädgrenar, klarar den nya tigersågen uppdrag med ett sågdjup på upp till 200 millimeter utan besvär.

En viktig detalj är att man kan anpassa skärhastigheten till det material man arbetar med, tack vare en inbyggd hastighetsfunktion som aktiveras när verktyget är igång. Den speciella softgripbeläggningen ser till att komforten är på topp – även vid maximal såghastighet.

Nytt system gör bladbyten till en enkel match

Bosch har för sina senaste verktyg utvecklat det speciella patenterade SDS-systemet, som gör det enklare att växla mellan bladen. Detta inkluderar naturligtvis tigersågen. Systemet säkerställer att du enkelt och utan verktyg, kan växla mellan olika blad vid behov. Ett enda klick är allt som behövs för att lossa bladet.

PSA 9000 E säljs på byggmarknader över hela landet till ett rekommenderat försäljningspris på 1 499 SEK.

Pressfoton i högupplösning kan laddas ner här:

Förslag till fototext: Den nya elektriska tigersågen från Bosch är det ideala all-roundverktyget för alla såguppdrag.

För ytterligare information, högupplösta bilder eller produkter, vänligen kontakta:

Amanda Florin, Geelmuyden.Kiese, 0708-64 19 74, amanda.florin@gkstockholm.com

Bosch kundservice: 08 - 750 18 20, www.bosch-do-it.se

För ytterligare information se www.bosch-do-it .se