Ett batteri till en hel verktygsserie

• Ny sticksåg, lampa och lövblås delar batteri med varandra och andra 18V-verktyg i Bosch serier med trädgårds- och gör-det-själv-produkter.

• Inga mer överflödiga batterier och laddare i verkstaden.

• Spara pengar – använd batterierna från dina tidigare produkter i nya verktyg.

Trött på att ha olika laddare och batterier till borrmaskinen, sticksågen och gräsklipparen? Bosch har lösningen. Med det nya 18 volts ”Power4All”-systemet kan man använda samma batteri till en mängd olika verktyg. Gör-det-själv- och trädgårdsentusiasten sparar således både plats och pengar. Plats, eftersom man inte längre behöver ha flera överflödiga laddare och batterier. Pengar, eftersom man nu kan köpa nya verktyg utan att behöva investera i nya kostsamma batterier och laddare.

Kraftfullt litiumbatteri

Det nya 18 volts litiumbatteriet ger mycket kraft vid alla typer av sladdlöst arbete. En särskild fördel med litiumbatteriet är att det inte laddar ur av sig själv och är därför alltid redo att användas, även efter flera månader. LED-indikatorn på verktygen visar hur mycket ström som finns kvar och visar när det är dags att ladda batteriet.

Skruva, borra, såga och klipp med samma batteri

Bosch har designat en särskild serie verktyg och trädgårdsmaskiner till ”Power4All” 18 volt-systemet. Dessa täcker de flesta vanliga behov i hemmet och trädgården. Det finns verktyg för varje behov, vare sig det ska skruvas, borras, sågas eller slipas samt när det ska klippas och trimmas i trädgården.

”Power4All”-serien består av borrmaskinen/skruvdragaren PSR 18 LI-2, slagborrmaskinen PSB 18 LI-2, sticksågen PST 18 LI-2, slipmaskinen PSM 18 LI, lampan PML LI, 3-i-l-maskinen Uneo Maxx samt häcksaxen AHS 52 LI och trimmern ART 26 LI och den helt nya lövblåsen ALB LI.

Det är en bra idé att börja med ett standardset bestående av ett verktyg, ett eller två batterier och en laddare. Därefter kan man köpa till ytterligare verktyg utan batteri och laddare till ett lägre pris.

Alla maskinerna finns i landets byggmarknader, lövblåsen kommer dock först i augusti 2011.

Verktyg

Rek. pris med ett batteri

Rek. pris med två batterier

Rek. pris utan batterier