Fördelen med färre batterier:

Få mer utrymme i verktygslådan

•  Mer än 16 verktyg i Bosch blåa serie använder samma 18-volts Litiumbatteri
  •  Låt sticksågen låna borrmaskinens batteri och få mer utrymme i verktygslådan
  •  För att uppleva fördelen med samma batteri till två elverktyg kan du nu köpa två sladdlösa produkter från Bosch, och en praktisk L-Boxx-verktygslåda till ett förmånligt pris

Batterier är tunga och fyller lätt upp verktygslådan. Med olika typer av sladdlösa verktyg är det besvärligt när varje maskin har sitt eget speciella batteri. Detta vill Bosch ändra på och lanserar nya 18-volts borr/skruvdragare och slagborrmaskiner i Dynamic- och Robustserien, i en ny kampanj, för att göra det lättare och billigare för hantverkare att få plats i verktygslådan.

Bosch erbjuder under en begränsad period två sladdlösa elverktyg och en praktisk L-Boxx till ett förmånligt pris. Första maskinen är en borr/skruvdragare eller en slagborrmaskin som levereras med två batterier och en laddare. Den andra maskinen, också den sladdlös, kommer utan batteri och laddare. Här kan du välja mellan en sticksåg, cirkelsåg, vinkelslip, mutterdragare, slagskruvdragare eller en tigersåg. Batterierna kan användas i båda maskinerna och om du redan har en maskin i samma serie, även i den.

En praktisk och enkel verktygslåda
Med nya L-Boxx-systemet visar Bosch flexibilitet och mångsidighet i sitt 18-voltsutbud genom att kunna använda samma batteri till flera maskiner.

– Vi har utgått från snickarens behov och efterfrågan att kunna använda samma batteri i flera maskiner. Batterier och laddare är tunga i verktygslådan och när man under en arbetsdag behöver flera verktyg, är det bra att kunna flytta batteriet från en maskin till en annan. De nya batterierna laddas snabbt upp, och två eller tre är nog för att klara en hel dag, säger Niclas Andersen, produktchef för Bosch blåa verktyg. Genom att samla alla verktyg i L-Boxx får man ett praktiskt system för att hålla reda på både små och stora delar och det är lätt att klicka på lådorna och finna det som ska användas för olika uppgifter under dagen, avslutar Niclas.

Modell Pris ex. moms
GSB 18 V-Li Dynamic Professional 3995 kr
GSR 18 V-Li Dynamic Professional 3795 kr

Enstaka verktyg i kampanjen säljs till ett enhetspris på 1699 kr. Finns i L-Boxx utan batteri och laddare.

Kategori Modell
Sticksåg GST 18 V-Li solo
Tigersåg GSA 18 V-Li solo
Cirkelsåg GKS 18 V-Li solo
Vinkelslip GWS 18 V-Li solo
Mutterdragare GDS 18 V-Li solo
Slagskruvdragare GDR 18 V-Li solo

Click&Go kampanjerbjudande hittas hos ledande återförsäljare av professionella elverktyg över landet från mars till augusti 2011.

Högupplösta bilder kan laddas ner här.

För ytterligare information, kontakta:

Eric Uggla, Geelmuyden.Kiese, 0704-15 15 25, eric.uggla@gkstockholm.com

För ytterligare information se www.bosch.se