Klassens mest kompakta Hugg i med en sladdlös tigersåg

„  Den kraftfulla sladdlösa tigersågen GSA 10,8 V-LI Professional från Bosch sågar snabbt i trä, metall och plast

„  Smidig och kompakt design garanterar goda arbetsresultat

„  Enkla sågbladsbyten tack vare SDS-systemet

Hantverkare bestämmer sällan själva hur stor arbetsyta de har. Ofta är utrymmet trångt och det kan göra det svårt att utföra arbetet. Med den nya GSA 10,8 V-LI Professional är inte det längre ett problem, eftersom den är superkompakt, lätt och sladdlös.

Bosch har utökat sitt 10,8-voltssortiment med ännu ett verktyg, den sladdlösa GSA 10,8 V-LI Professional. Den mäter endast 28,5 x 5,8 x 13,25 cm och väger bara 1,2 kg, vilket gör den till den mest kompakta universalsågen i sin klass. Den är utformad för att snabbt såga igenom vanliga material såsom metall, plast och trä och kommer därför att vara ett mångsidigt verktyg för elektriker och personer i VVS-branschen.

Tack vare sin kompakta design och låga vikt är det lätt att använda tigersågen även där utrymmet är begränsat, såsom i hörn eller under handfat. Verktyget ligger perfekt i handen tack vare greppets smala omkrets och soft-grip-handtag. Detta ökar arbetskomforten, både vid arbete med en hand och över huvudhöjd. Tigersågen har en slagfrekvens på upp till 3000 varv/min, vilket garanterar snabb sågning. Självklart är sågen utrustad med Bosch patenterade SDS-system, så att du snabbt och enkelt kan byta sågblad utan verktyg och utan att byta arbetsposition.

Fulladdat batteri på 30 minuter
Tigersågens 10,8 volts lithiumbatteri ger full prestanda från början till slut. Teknologin garanterar en snabb uppladdning när som helst och ger dessutom upp till fyra gånger längre livslängd jämfört med andra batterier. Batteriet kan faktiskt laddas upp på bara 30 minuter och du kan kontinuerligt övervaka batterinivån med verktygets batteriindikator. Tigersågen har flera inbyggda funktioner som underlättar arbetet. För det första är det möjligt att anpassa såghastigheten till det material som man arbetar med, tack vare den variabla hastighetsfunktionen. Dessutom är motorn utrustad med en Constant Electronic-funktion som skyddar mot överbelastning när verktyget utsätts för starka belastningar. Slutligen är maskinkomponenterna skyddade mot fukt och vatten för att förlänga tigersågens livslängd. En annan fördel är den inbyggda LED-lampan som lyser upp arbetsstycket. Sågbladet kan också låsas för säker transport.

Den batteridrivna tigersågen GSA 10,8 V-LI Professional från Bosch finns hos ledande återförsäljare av professionella elverktyg över hela landet, från den 1 maj 2011 i två versioner:
• Levereras som fristående verktyg med ett sågblad för trä och ett sågblad för metall. Cirkapris: 1395kr ex. moms.
• Levereras med praktisk L-BOXX-väska. Då medföljer samma sågblad samt en snabbladdare och två 10,8 V lithiumbatterier.

Cirkapris: 1995 kr ex. moms.

Bosch erbjuder också en mängd förstaklassiga tigersågsblad som tillbehör.

Specifikationer
Bosch GSA 10,8 V-LI Professional
Batterispänning 10.8 V
Batterikapacitet 1.3 Ah