Kom tre steg närmare den perfekta verktygslådan

Nu utökar Bosch sitt 10,8 V-system med tre nya och kraftfulla verktyg som är utrustade med det uppgraderade 1,5 Ah-batteriet, precis som resten av verktygsfamiljen. De nya verktygen är multisågen PST 10,8 LI, borrhammaren UNEO 10,8 LI-2 och lampan PLI 10,8 LI. Alla tre är små och behöver knappt någon plats alls för förvaring. Multisågen och borrhammaren är trots det såpass kraftfulla att de passar de flesta gör-det-själv-uppgifterna i både hem och trädgård.

Gör-det-själv-projekt behöver nödvändigtvis inte vara lätta, men med rätt verktyg kan de både bli effektivare och roligare. Med de här verktygen ger Bosch 10,8 V-systemet ännu mer kraft tack vare det uppgraderade lithiumjonbatteriet. En stor fördel med 10,8 V-systemet är att du bara behöver ett batteri till alla elverktyg. Har du köpt ett verktyg med batteri kan du köpa resten utan. På så vis blir det både billigare att köpa nya verktyg samtidigt som du slipper ha onödiga batterier och laddare hemma.

De nya medlemmarna
Den kombinerade stick- och tigersågen PST 10,8 LI är väldigt flexibel och det är enkelt att byta sågriktning beroende på användningsområde tack vare sågens SDS-system. När sågbladets tänder pekar neråt fungerar verktyget som en sticksåg och när man vänder på bladet så fungerar det som en tigersåg, perfekt om man exempelvis behöver såga av en gren.

Den kraftfulla allkonstnären UNEO 10,8 LI-2 kan både borra och skruva, precis som sin föregångare på 14,4 volt. Verktyget är särskilt lämpligt till att borra hål med upp till 10 mm i diameter i alla typer av material och har en tvåväxlad växellåda för optimal moment- och hastighetskontroll. UNEO 10,8 LI-2 har även pneumatisk slaggenerator vilket gör att verktyget även lämpar sig väl till borrning i hård betong.

Den tredje produktnyheten är arbetslampan PLI 10,8 LI, som ger en kraftig och bred ljusbild tack vare ljusstark och effektsnål Power-LED. Lampan kan efter en uppladdning användas i upp till 11 timmar. PLI 10,8 LI har en kompakt och charmig design, lampan är till exempel inte längre än 16 cm och väger endast 300 gram.

De nya verktygen finns i butik från och med augusti 2013. PST 10,8 LI och UNEO 10,8 LI-2 kan antingen köpas med batteri och laddare eller i soloversion medan PLI 10,8 LI endast är tillgänglig i soloversion.

Rekommenderade priser

PST 10,8 LI i soloversion, utan batteri och laddare, 799kr.

PST 10,8 LI med batteri och laddare, 1249 kr.

UNEO 10,8 LI-2 i soloversion, 1099 kr.

UNEO 10,8 LI-2 med ett batteri, laddare, 4 borr och skruvbits, 1549 kr.

UNEO 10,8 LI-2 med två batterier, 1849 kr.

PLI 10,8 LI, 299 kr.

Högupplösta bilder kan laddas ner från: www.holm.dk/power4All_10_8_nyheder

För ytterligare information eller test av produkter, vänligen kontakta:

Camilla Träff, Geelmuyden.Kiese, 070 - 768 99 10, ctr@geelmuyden-kiese.se
Bosch kundservice: 08 - 750 18 20, www.bosch-do-it.se

Boschkoncernen är en internationellt ledande tillverkare av fordons- och industriteknik, konsumentprodukter och byggnadsteknik. Omkring 270 000 anställda bidrog under bokslutsåret 2009 till en omsättning på ca 38 miljarder euro. Idag omfattar koncernen ett nätverk av tillverkning, försäljning och kundtjänst med ca 300 dotterbolag och regionala företag i över 60 länder. Inklusive återförsäljare och servicepartners är Bosch representerat i över 150 länder. Detta globala nätverk av utveckling, produktion och säljorganisation är förutsättningen för fortsatt tillväxt. Bosch investerar mer än 3,5 miljarder euro om året på forskning och utveckling och registrerar globalt mer än 3000 patent om året. Med alla sina produkter och tjänster ökar Bosch livskvalitén med innovativa och nyttiga lösningar.

För ytterligare information se www.bosch-do-it .se