Kompakt lättviktare - en nyhet med tyngd Ny kap- och geringssåg från Bosch kapar rakt

„  Kompakt lättviktare: väger endast 11,8 kg

„  Lätt att transportera tack vare integrerat bärhandtag

„  Utdrag för kapning till extra breda arbeten

„  Robust sågbord i aluminium

„  Flexibla sidostöd, gör det enkelt att arbeta även med långa arbetsstycken

Bosch utökar sitt sortiment av kap- och geringssågar till gör-det-självare med denna lätta, kompakta och extra kraftfulla kap- och geringssåg med dragfunktion. Bosch PCM 7 S är den senaste nykomlingen i Bosch populära PCM-familj – nu lättare, mer effektiv, mer precis och med extra utdrag.

Den nya kap- och geringssågen väger endast 11,8kg och är mycket lätt att transportera tack vare sitt integrerade bärhandtag. Trots det finns utrymme för en kraftig motor på 1200 W och 4800 varv/min. För att hjälpa hantverkaren med exakt sågning är kap- och geringssågen utrustad med en integrerad laser som tydligt visar var trästycket ska kapas. En klämma säkrar att trästycket hålls på plats under sågning. Till sågen medföljer också sidostöd, som antingen kan monteras på eller stå fritt. Sidostöden gör det enkelt att arbeta med extra långa plankor.

Enkel och flexibel

Verktyget är idealiskt för alla typer av kapningar, såsom golvbrädor och trä- eller takbjälkar. PCM 7 S är speciellt passande för projekt såsom beklädnad av fasader, byggande av terrasser eller golvläggning. Kapbredden är upp till 220 mm och kaphöjden upp till 40 mm.

Bosch PCM 7 S är ergonomiskt utformad och mycket användarvänlig. Man behöver heller inte tänka på att rengöra det stora såghuvudet efter användning då man enkelt kan ansluta en vanlig dammsugare för helt dammfritt arbete.

Bosch PCM 7 S säljs i byggvaruhus över hela landet till ett rekommenderat pris på 2199kr.

Högupplösta pressfoton kan laddas ner här:

Tekniska specifikationer Bosch PCM 7 S
Effekt 1200 W
Tomgångsvarvtal 4800 varv/min
Klingdiameter 190 mm
Klinghålsdiameter 30 mm
Kapkapacitet 0°/0° 40 x 220 mm
Kapkapacitet 45°/0° 40 x 150 mm
Geringsinställning 47° L till 47° R
Lutningsinställning 0° till 45°
Vikt 11,8 kg

För ytterligare information, kontakta: