Lättviktare i särklass Klarar både svåra skruvar och borrhål

„  Marknadens lättaste borrskruvdragare för hemmafixaren

„  Kraftigt litiumbatteri på 10,8 volt

„  Högt vridmoment ger snabba och precisa resultat

Med en vikt på under ett kilo är Boschs nya borrskruvdragare PSR 10,8 LI-2 det lättaste verktyget i sin klass, samtidigt som prestandan är i toppklass. Maskinen har ett kraftfullt uppladdningsbart litiumbatteri, två hastighetsinställningar och ett vridmoment på upp till 22 Nm, vilket gör den till marknadens mest effektiva i sin klass.

Även till större gör-det-själv-projekt

Det är lätt att växla mellan skruv- och borrjobb, eftersom verktyget har två utväxlingar – en för kraftfull skruvdragning på låga varvtal och en för borrning med hög hastighet. Vid borrning i trä kan verktyget klara en diameter upp till 20 mm och skruvar med en diameter på upp till 6 mm.

Med 20 olika inställningar för skruvdragning och borrning är det lätt att anpassa verktyget till såväl storleken på skruvarna som det jobb du vill utföra. Det höga vridmomentet och de många inställningsmöjligheterna gör verktyget lämpligt även för tyngre gör-det-själv-projekt som renovering eller ombyggnad av hus, vare sig det gäller arbete inomhus eller utomhus.

Lampan leder vägen

Litiumbatteriet gör maskinen lätt, och ger dessutom fördelen att verktyget inte laddas ur och därmed är den alltid klar att användas. En LED-display visar när det är dags att ladda batteriet. Maskinen har dessutom två ytterligare indikatorer – en för borr-/skruvinställning och en för att lysa upp framför maskinen. Till skillnad från sin föregångare har PSR 10,8 LI-2 utbytbara och inte inbyggda batterier, vilket gör den ännu enklare att arbeta med – medan det ena batteriet används, kan det andra laddas upp.

PSR 10,8 LI-2 kan köpas på byggmarknader över hela landet till ett rekommenderat pris på 1099 kronor inklusive ett batteri och 1299 kronor inklusive två batterier. Maskinen levereras i en praktisk förvaringslåda med en 1h-laddare och skruvbits.

Foton i hög upplösning kan laddas ner här

För ytterligare information, högupplösta bilder eller produkter, vänligen kontakta:

Amanda Florin, Geelmuyden.Kiese, 0708-64 19 74, amanda.florin@gkstockholm.com

Bosch kundservice: 08 - 750 18 20, www.bosch-do-it.se

För ytterligare information se www.bosch-do-it .se