Se upp för sågen

Titta runt hörn med en uppladdningsbar inspektionskamera

• 2,7 tums LCD-display med realistisk bildupplevelse högupplöst
  • Bra upplysning av mörka områden tack vare Bright Power LED-belysning
  • 122 cm lång flexibel kamerakabel med litet kamerahuvud som gör det möjligt att se överallt
  • Ännu ett systemverktyg från Bosch i 10,8 volt-serien

Är det strömförande ledningar bakom panelen? Är det stopp i avloppet eller ska hålrummet isoleras? För att bedömma skadans omfattning eller veta om det över huvud taget är ett problem, måste man titta efter innan man börjar arbeta. I trånga ytrymmen som till exempel rör, avlopp, ventilationsschakt eller i bilmotorernas kringelkrokar kan det vara svårt att nå och se.

Nu är det möjligt att själv underöka de mest oframkomliga och trånga utrymmen med den lilla smarta inspektionskameran GOS 10,8 V-LI Professional från Bosch. När den 122 cm långa kamerakabeln med det lilla 17 mm långa kamerahuvudet förs in i ett rör kan man följa det via bilder på den 2,7 tums stora LCD-displayen. Bilderna är skarpa och tydliga tack vara den höga bildkvaliteten på 320 x 240 pixlar och en realistisk färgåtergivning gör det möjligt att se alla detaljer.

Slut på arbete i blindo

Med inspektionskameran kan man både undersöka saker på korta och långa avstånd från kamerahuvudet, då kamerans skärpedjup går från 3,8 cm till oändligt. Man kan dessutom zooma in och ut, för att få optimal överblick. Kamerans Bright Power LED-belysning lyser upp trånga utrymmen och kan justeras i nio steg för optimal belysning i alla arbetssituationer. Den långa kamerakabeln är flexibel och kan böjas, formas och roteras så att man kan se runt hörn eller genom smala springor. Dessutom är kamerakabeln och kamerahuvudet vatten- och dammtät och kan därför både användas i våtutrymmen som exempelvis toalettstolen och i mycket dammiga miljöer som byggarbetsplatser, eftersom dammpartiklar inte fastnar i kamerahuvudet.

Via den integrerade videokontakten kan man med en kabel överföra kamerans bilder till en större monitor under inspektioner.

Använd som krok, magnet och spegel

Inspektionskameran GOS 10,8 V-LI Professional kommer med tillhörande krok, magnet och spegel. Med kroken och magneten kan man dra små föremål närmare och även ta bort oönskade objekt som exempelvis en propp i avloppet till diskhon. Spegeln gör det möjligt att se i alla vinklar.

Man har full rörelsefrihet med inspektionskameran eftersom det inte finns någon lång sladd som hindrar framkomligheten. I stället är inspektionskameran utrustad med ett 10,8 volts litium-jon-batteri, som är skyddat med den patenterade Elec­tronic Cell Protection (ECP) från Bosch. Detta för att undvika överladdning, överhettning eller urladdning av batteriet och det tappar inte kraft, så kameran är färdig att användas efter månadslånga uppehåll. Beroende på vilken ljusstyrka man använder i kamerans LED-belysning har inspektionskameran en batteritid på mellan 7 och 15 timmar. Under tiden kan du hålla koll med hjälp av batteriets energiindikator.

GOS 10,8 V-LI Professional från Bosch kan köpas hos ledande återförsäljare av professionella elverktyg över hela landet.

Medföljande delar Vägledande marknadspris
GOS 10,8 V-LI inspektionskamera – solo – med 2,7" HD-skärm, 4 LED, 17 mm. lins, 122 cm kabel, inkl. magnet och videoöverföringskabel. L-Boxx-inlägg. Utan laddare/batteri. 2095 kr.
GOS 10,8 V-LI inspektionskamera med 2,7" HD-skärm, 4 LED, 9,5 mm. lins, 182 cm kabel, L-Boxx och L-Boxx-inlägg 1 x 10,8 volts litium-jon-batteri, 1,3 Ah, magnet, krok och spegel, videoöverföringskabel och snabbuppladdning på 30 min. 2695 kr.
GOS 10,8 V-LI inspektionskamera med 2,7" HD skärm, 4 LED, 17 mm. lins, 122 cm kabel. L-Boxx och L-Boxx-inlägg, 2 x 10,8 volts litium-jon-batterier, 1,3 Ah. Magnet, krok og spegel, videoöverföringskabel och snabbuppladdning på 30 min.Dessutom inklusive ännu ett verktyg i 10,8-volts-serien: skruvmaskinen GSR 10,8-2 V-LI Professional. 3195 kr.

Alla priser är exkl. moms

Specifikationer
GOS 10,8 V-LI Professional
Batterispänning 10,8 V
Display 2,7"
Upplösning på display 320 x 240 pixlar
Diameter på kamerahuvud 17 mm
Längd på kamerakabel 122 cm
Skärpedjup/zoom Från 3,8 cm till oändligt

Pressbilder i högupplösning kan hämtas här:

Bildtext: Det nye inspektionskameran GOS 10,8 V-LI Professional från Bosch har en 122 cm lång kamerakabel och ett smalt kamerahuvud, så man kan undersöka exempelvis rör och avlopp.

För ytterligare information, kontakta:

Camilla Träff, Geelmuyden.Kiese, 0707-68 99 10

ctr@geelmuyden-kiese.se

Produktchef Niclas Andersen, Bosch A/S, niclas.andersen@dk.bosch.com

Bosch kundservice: 08 - 750 18 20, www.bosch-professional.se

För ytterligare information se www.bosch.se