• Bosch Verktyg/

Skapa stora stunder med Bosch IXO -                                                          när kreativitet kräver en skruvmejsel

• IXO-skruvar från Bosch är lätta att använda för hela familjen

• Väger endast 300 gram och passar perfekt i kökslådan

• Kan omvandla ett litet projekt till en stor seger och har nu sin egen kampanj, "Little Big Moments"

IXO är stjärnan bland elverktyg och den lilla skruvdragaren har skapat uppståndelse bland både nybörjare och erfarna gör-det-självare. I Sverige har den populära IXO sedan starten 2003 sålt i 153 200 exemplar och specialutgåvan IXO Vino, som är utrustad med en korkskruv, i drygt 9 000 exemplar.
 Skruvdragaren är lätt och kompakt vilket gör att den passar perfekt i kökslådan för att vara nära till hands när det behövs. IXO väger endast 300 g, är 15 cm lång och har ett ergonomiskt grepp som gör den smidig att använda för både barn och vuxna. Verktyget är enkelt att ladda och med i paketet följer bits i olika storlekar, vilket gör att den kan hantera både små och stora skruvar.

Little Big Moments

IXO får sin alldeles egen kampanj med fokus på de stunder där den lilla maskinen använts för att skapa minnesvärda ögonblick. ”IXO-ögonblick” visar hur en spontan och kreativ idé kan göra livet lättare, förbättra komforten eller addera en snygg detalj till hemmet. När en spännande idé leder till ett bra resultat som man förundras över, har man skapat ett unikt "Little Big Moment."

www.bosch-ixo.com visas ett antal exempel där människor har skapat sina speciella ögonblick. Bland dessa finns den amerikanske konstnären Dominic Odbert som har använt IXO för att montera radioapparater i gamla koffertar och därmed skapat "retro-radio-resväskor". Även Andrew Myers, en annan amerikansk konstnär, har låtit fantasin flöda och använt IXO för att utforma unika "skruv-konst"-porträtt. Ett IXO-ögonblick kan också vara att göra vardagssysslorna lite mer spännande. Varför inte överraska dina middagsgäster nästa gång genom att ta fram IXO Vino ur kökslådan och skruva upp en välkyld Chardonnay eller en god flaska Merlot?

IXO finns paketerad i tre olika utföranden beroende på vilka tillbehör man önskar; bas, mellan och en plus-version. Verktyget med tillbehör levereras monterad i ett snyggt metallfodral och är en perfekt gåva. IXO säljs i byggvaruhus över hela landet till ett rekommenderat pris på respektive 499 kr (bas), 649 kr (mellan) och 749 kr (plus). Under hösten 2011 nylanseras IXO Vino med tre unika mönster på korkskruven. Det rekommenderade priset är 599 kr

Högupplösta bilder kan laddas ner här.

Förslag till fototext: Det behöver inte vara svårt att få sina gör-det-själv-projekt att lyckas. Skapa stora stunder och gör vardagen roligare med den smidiga skruvmejseln IXO från Bosch.

För ytterligare information, högupplösta bilder eller produkter, vänligen kontakta:

Amanda Florin, Geelmuyden.Kiese, 0708-64 19 74, amanda.florin@gkstockholm.com

Bosch kundservice: 08 - 750 18 20, www.bosch-do-it.se

För ytterligare information se www.bosch-do-it .se