Slagborrmaskinen som slår konkurrenterna på diametern

Borrar hål stora som tennisbollar

• Slagborrmaskinen GSB 162-2 RE Professional från Bosch klarar en håldiameter på upp till 162 mm, även i den hårdaste betongen
  • Kraftfull motor på 1500 W med stor överbelastningskapacitet för krävande borrning
  • Anti-Rotation-funktion förhindrar olyckor och handledsskador
  • Justerbar hastighet för exakt borrning med diamantborr

Diamantborrning i betong, sten och asfalt är en krävande uppgift som ställer höga krav på verktygets prestanda, precision och säkerhet. Med slagborren GSB 162-2 RE Professional tar Bosch än en gång täten och levererar en slagborrmaskin som inte bara slår sina konkurrenter med flera millimeter vad gäller borrkapacitet, utan också med kraft att möta de mest krävande arbeten på byggplatsen.

Motor med kraft och uthållighet – även för borrning med stor diameter
Den 1500 watt starka motorn med stor överbelastningskapacitet levererar en imponerande kraft som gör borrhammaren idealisk för stora borrhål: i betong och tegel, skruva och att borra med stor diameter i trä och arbeta med hålsågar eller för att röra och blanda viskösa material. Maskinen kan även användas för torrborrning med diamantborr på upp till 162 mm i diameter. Torrborrning är en fördel om man vill slippa de tråkiga förberedelser som våtborrning kräver.

Tack vare den optimerade tvåväxlade växellådan kan du justera varvantalet beroende på vilket material du arbetar i och utnyttja den stora skillnaden mellan första och andra växeln. I låg hastighet du kan arbeta noggrant med diamantborr, medan du utnyttja den fulla effekten på det höga varvtalet. En annan nyhet är att växellådan skyddas av ett tufft metallhölje, som bidrar till att förlänga maskinens livslängd.

Inga olyckor med Anti-Rotation
Det är stora krafter som verkar när man borrar med en kraftfull slagborrmaskin. Därför har Bosch skapat optimal arbetssäkerhet med Anti-Rotation-funktionen. Det är en slirkoppling som omedelbart stänger av motorn om borren fastnar i metall, betong eller murade väggar och hindrar maskinen från att rotera. Tack vare detta behöver du inte längre riskera att skada handleden. En annan säkerhetsfunktion är att maskinen är skyddad mot automatisk återstart efter ett strömavbrott.

Maskinen är också utarbetad för att ge bästa möjliga komfort. Tack vare att både det horisontella och vertikala handtaget är utformad med mjukt grepp och förstärkt med extra gummibeläggning, som delvis absorberar vibrationer, får du ett bra grepp om maskinen även i utmanande arbetsställningar. Arbete i krävande positioner förenklas ytterligare av att strömkabeln är utrustad med kulleder som möjliggör för maskinen att fungera fritt i alla riktningar utan att orsaka veck på sladden eller kabelbrott. Tack vare "Torque Control" är du säker på att skruvarna dras åt perfekt - varken för kort eller för långt in i träet.

Slagborren GSB 162-2 RE Professional från Bosch är till för alla yrkesmän som behöver ett verktyg med stor precision, hög prestanda och större borrkapacitet än konkurrerande maskiner kan leverera.

GSB 162-2 RE Professional har ett marknadspris på 3995 exklusive moms och finns hos ledande återförsäljare av professionella elverktyg över landet.

Specifikationer Bosch GSB 162-2 RE Professional
Nominell Effekt  1500W
Motorns varvtal 0 till 750 / 2.550 min
Vikt utan sladd 4,8 kg