• Bosch Verktyg/

Stålmannen i verktygslådan: Byt tillbehör på Multi-Cutter inom tre sekunder – helt utan hjälp av andra redskap

• GOP 300 SCE Professional från Bosch är den första Multi-Cutter med SDS system, som gör specialverktyg för tillbehörsbyte överflödiga
  • Kraftfull 300 watt-motor med Constant Electronic-funktion är den starkaste i klassen
  • Hög arbetskomfort tack vare vibrationsdämpande soft grip-ytbeläggning på handtaget

Det är få som kan kalla sig snabbare än Stålmannen, men GOP 300 SCE Professional från Bosch blir till ett nytt verktyg på kortare tid än vad det tar för Clark Kent att byta kostym. Endast tre sekunder – eller tre rörelser – tar det för en hantverkare att byta tillbehör.  Det är bara att lossa SDS-click-låset, sätta in det nya verktyget och fästa SDS-click-låset igen, så har du på nolltid – helt utan hjälpmedel – ett nytt verktyg i handen. Det innebär att flexibiliteten ökar och sparar hantverkarens tid.

En maskin löser alla typer av uppdrag

Oscillerande multiverktyg, kategorin där GOP 300 ingår, har snabbt blivit till ett favoritverktyg bland snickare, elektriker, rörmokare, skeppsbyggare och mekaniker eftersom det breda utbudet av tillbehör gör att verktyget har flera olika funktioner.

Den oscillerande skärprincipen gör verktyget lämpligt för alla justerings- och reparationsuppdrag. Med hjälp av GOP 300 kan nämligen sågning, fräsning, raspning, skärning, skrapning, slipning eller polering utföras med ett enda verktyg – ändra bara mellan de olika tillbehör som finns tillgängliga på marknaden, bland annat sågblad, slipskivor och skrapor.

GOP 300 SCE har det unika 12-punkts-holdersystemet i OIS-standard, vilket gör att verktyget kan arbeta med alla tillbehör som har denna standard. Dessutom kan du placera tillbehören i olika vinklar, så att du får en stor frihet och enkelt kan utföra precisionsarbete. Maskinen har en flexibel vridbar del på sladden, så att du kan arbeta i alla vinklar och i trånga utrymmen utan att sladden bryts.

Verktyget är med sin 300 watt-motor den absolut starkaste i sin klass. När man arbetar med GOP 300, har man ett fast och säkert grepp om maskinen tack vare dess slimmade design med soft grip-ytbeläggning. Motorn har Constant Electronic-funktion som ger ett stabilt och kontinuerligt arbetsflöde oavsett om du börjar med energiintensiva projekt i hårda material såsom murverk, metall, kakel och glasfiber eller om du utför precisionsuppdrag i mjuka material som trä, silikon, plast, linoleum, isolering, mattor och rör.

GOP 300 finns tillgänglig hos ledande återförsäljare av professionella verktyg från oktober 2011 till ett rekommenderat pris på 2 255 kr exklusive moms. Verktyget levereras i den smarta transportkassen L-Boxx tillsammans med åtta olika tillbehör för sågning och polering, samt 40 stycken slipningsark med olika grovlek.

Specifikationer GOP 300 SCE Professional
Nominell effekt 300 W
Rotationshastighet 8.000 till 20.000 varv/min
Oscillationsvinkel till vänster och höger 1.4°