Loos blir Bosch

Från och med 2 juli 2012 kommer alla Loos produkter såsom ångpannor samt het- och varmvattenpannor att tillverkas och säljas under det välkända varumärket Bosch.

Bosch köpte det familjeägda företaget Loos under 2009. Företaget tar nu nästa steg och integrerar de industriella produkterna i Boschgruppen för att bättre kunna nyttja synergier. De tidigare Loos-märkta produkterna byter utseende och namn men förblir annars oförändrade.

Under det välkända Bosch-varumärket sker en fortsatt leverans av industriella lösningar till energiförsörjning och produktion. Vidare sker satsningar på att bygga ut det omfattande produktsortimentet för att möta framtidens ökande krav på innovativa, integrerade och skräddarsydda systemlösningar.

För att ytterligare stärka ställningen på den svenska marknaden har Lars Hoppe anställts som försäljningschef för industriella produkter i samband med namnbytet.

För ytterligare information vänligen kontakta Bosch Thermoteknik AB

Kontaktperson: Lars Hoppe 0140-38 43 00

Bosch Thermoteknik är en ledande europeisk tillverkare av effektiva produkter för uppvärmning och varmvattenlösningar. Under räkenskapsåret 2011 hade verksamhetsområdet en omsättning på 3,1 milliarder euro (68 procent utanför Tyskland) och ca 13 900 anställda. Bosch Thermoteknik har starka internationella och nationella varumärken och tillverkar ett bredd produktsortiment i 21 fabriker i 11 länder i Europa, Nordamerika och Asien. Bosch koncernen har en ledande internationell verksamhet med focus på teknik och tjänster. Koncernen gjorde med sina olika verksamhetsområden inom bil,-  industri - och byggsektorn samt konsumentprodukter under 2011 en omsättning på 51,4 milliarder euro. Inom Bosch koncernen arbetar ca 300 000 anställda som är verksamma inom Robert Bosch GmbH och 350 dotterbolag och regionala bolag i ca 60 länder. Inklusive distributionspartner är Bosch representerad i ca 150 länder. Det globala nätverket av forskning, utveckling, produktion och försäljning är en förutsättning för en fortsatt tillväxt. Under 2011 använde Bosch mer än 4 millarder euro för forskning och utveckling och anmälde över 4 100 patent världen om. Med alla sina produkter och servicetjänster ökar Bosch livskavalitén med innovativa och vardagsnära lösningar.