Ny bärbar version av prisbelönta Bose® SoundDock®

Report this content

Bose, en av världens ledande leverantörer av ljudsystem, lanserar nu Bose® SoundDock® Portable, ett nytt högtalarsystem för iPod som kombinerar hög ljudprestanda med tilltalande design. SoundDock® Portable är en bärbar version av den prisbelönta Bose® SoundDock®, vinnare av bland annat MacUser award och Red dot design award. SoundDock® Portable är mer slimmad än originalet med ny patenterad teknologi som ger en ännu kraftfullare och klarare ljudbild.

Ett uppladdningsbart batteri gör att Bose® SoundDock® Portable är lätt att bära med sig och med en extra AUX-ingång är det enkelt att koppla in även andra ljudkällor.

– Bose® SoundDock® Portable är en perfekt högtalare för iPod-användaren men också för den som lyssnar till andra bärbara ljudkällor. Det omfångsrika och klara ljudet imponerar. Samtidigt är storleken och vikten förvånansvärt liten och batteriets långa livslängd bidrar till att den också är enkel att ta med sig på resan, till sommarstugan eller festen, säger Joacim Sverlinger, försäljningschef Bose Sverige.

Den roterande dockningsstationen skyddas smart under transport genom att vikas in i enheten. Det uppladdnings-bara batteriet gör att högtalaren spelar länge utan fast strömkälla. Extra batteri finns som tillbehör. Ett inbyggt bärhandtag gör systemet praktiskt att bära med sig och en medföljande fjärrkontroll styr både systemet och basfunktionerna i iPod. De flesta iPod-modeller kan dockas i SoundDock® Portable; Nano, Mini, Video iPod, iPod touch och iPhone.

– Med en unik patenterad teknologi för förbättrad ljudåtergivning kombinerat med en design vi vet värdesätts av våra kunder, är vi övertygade om att SoundDock® Portable kommer att bli en mycket uppskattad produkt, fortsätter Joacim. Vi ser redan nu ett stort intresse från våra återförsäljare.

Rekommenderat konsumentpris:
Bose® SoundDock® Portable 3 695 SEK
Säljs via auktoriserade Bose-återförsäljare och på www.bose.se

Mått: (stängd) 17,5 x 30,7 x 10,3 cm. Vikt med batteri: 2,37 kg.