Årsredovisning för perioden juli 2017 - juni 2018

Härmed publiceras Bosjö Fastigheter AB årsredovisning för perioden juli 2017 - juni 2018.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIG KONTAKTA:

Ingeborg Magnusson, IR-kontakt

Bosjö Fastigheter AB (publ)

Ingeborg.magnusson@bosjofastigheter.com

Ulf Attebrant, VD Bosjö Fastigheter AB (publ)

Bosjö Fastigheter AB (publ)

ulf.attebrant@paretosec.com

För mer information om Bosjö Fastigheter AB (publ), vänligen se www.bosjofastigheter.se och www.spotlightstockmarket.com

BOSJÖ FASTIGHETER AB I KORTHET

Bosjö Fastigheter AB (publ) är ett svenskt fastighetsbolag som sedan 29 april 2016 indirekt äger fastigheten Vindtyget 1 i Viareds företagspark i Borås. Fastigheten omfattar cirka 94 000 kvadratmeter uthyrbar area för Ellos huvudkontor och nordiska distributionscentral. Ellos är enda hyresgäst och har tecknat två hyresavtal, ett för kontorslokaler och ett för distributionslokaler. Avtalen löper till och med 2032-10-31 respektive 2030-10-31. Koncernens främsta syfte är att äga, förvalta och utveckla fastigheten.

Bolagets VD är Ulf Attebrant och bolaget förvaltas av Pareto Business Management AB.

Om oss

Bosjö Fastigheter är ett svenskt fastighetsbolag som sedan april 2016 indirekt äger fastigheten Vindtyget 1 utanför Borås. Fastigheten omfattar ca 94 000 kvadratmeter uthyrbar area och består av Ellos huvudkontor och nordiska centrallager. Ellos AB som är enda hyresgästen har tecknat två hyresavtal, ett för kontorsdelen och ett för lagerdelen, vilka löper till och med 2032-10-31 respektive 2030-10-31. Bosjö Fastigheters främsta syfte kommer vara att äga och förvalta fastigheten.