Delårsrapport för perioden juli 2018 - september 2018

•  Hyresintäkter för perioden uppgick till 11 944 tkr (11 337).
  •  Driftnetto för perioden uppgick till 11 458 tkr (10 861).
  •  Resultat före skatt 8 314 tkr (6 655).
  •  Resultat per aktie 3,40 kr (2,10).
  •  Koncernen hade per 2018-09-30 likvida medel om 26 349 tkr (23 822).
  •  Marknadsvärde för förvaltningsfastigheten uppgick per 2018-06-30 till 794 000 tkr (751 000).   Fastighetsvärdering kommer att ske 30 juni 2019 för bolagets fastighet.
  •  Koncernens eget kapital per 2018-09-30 om 289 671 tkr (254 828) ger en soliditet på 34,8 %   (32,0).

Siffror inom parentes avser motsvarande period föregående räkenskapsår.

För ytterligare information, vänlig kontakta:

Ingeborg Magnusson, IR-kontakt, Bosjö Fastigheter AB (publ)
ingeborg.magnusson@bosjofastigheter.se

Ulf Attebrant, verkställande direktör, Bosjö Fastigheter AB (publ)
Telefon: + 46 (0) 70 220 15 84
ulf.attebrant@paretosec.com

Om Bosjö Fastigheter AB (publ)
Bosjö Fastigheter är ett svenskt fastighetsbolag som sedan 29 april 2016 indirekt äger fastigheten Vindtyget 1 i Borås. Fastigheten omfattar ca 94 000 kvadratmeter uthyrbar area och består av Ellos huvudkontor och nordiska centrallager. Ellos AB är enda hyresgäst och har tecknat två hyresavtal, ett för kontorslokaler och ett för distributionslokaler. Avtalen löper till och med 2032-10-31 respektive 2030-10-31. Bosjö Fastigheters främsta syfte är att äga, förvalta och utveckla fastigheten.

Information
Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Bosjö Fastigheter AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 november 2018.

Besök gärna www.bosjofastigheter.se och www.spotlightstockmarket.com för mer information om bolaget.