Bo Dahlbom till Bosnext's Advisory board

Bo Dahlbom till Bosnext's Advisory board Bosnext har förstärkt sitt Advisory Board med Bo Dahlbom i syfte att vidga sitt kontaktnät mot utvecklingen kring bl.a. mobilt Internet. Bo Dahlbom är VD för Svenska IT-institutet, professor i informatik vid Handelshögskolan i Göteborg och forskningsledare och tidigare VD vid Viktoriainstitutet. Han arbetar med fokus på mobil kommunikation och är talesman för Mobile Services Community, en organisation som bl.a. Ericsson, Nokia, Telia och Microsoft står bakom. Han är också medlem av Björn Rosengrens grupp för rådgivning om den nya ekonomin. - Infosight är ett verktyg som stödjer projektarbete och befriar oss från irriterande och mödosam dokumenthantering. Med Infosight som komplement till Microsofts Office-paket, kan vi ägna mer tid åt människor, möten, idéer och beslut. Min uppgift i Bosnext blir att hjälpa till i utvecklingen av Infosight till ett mobilt verktyg som vi kan ta med oss ut från kontoren i ett allt mobilare arbetsliv, säger Bo Dahlbom. - Med Bo och tidigare Leif Edvinsson har vi ett mycket kraftfullt Advisory Board. Nu har vi kompetenta, erfarna och framsynta medlemmar med ett brett kontaktnät som med relativt frekventa möten kommer att generera idéer och ge strategiska råd till oss på Bosnext säger Jan Boström, VD i företaget. För ytterligare information kontakta: Jan Boström, VD tel. 031-13 79 20, mobil 070-727 18 55 e-post: jan.bostrom@bosnext.se Se även www.bosnext.se Bo Dahlbom, 031-773 27 35 e-post: dahlbom@siti.se Se även www.adb.gu.se/~dahlbom Bosnext AB (publ) är ett programvaruföretag som utvecklar programvaror för Knowledge Management baserat på Internetteknik och Microsofts produkter. Den första programvaran heter Infosight. Genom att företagets arbetsmetodik, rutiner och struktur stöds av Infosight, guidas och vägleds användarna när de skapar sina arbetsresultat. Infosight stöder samtidigt en projektgrupp eller andra medarbetare som med hjälp av Infosight kan dra nytta av varandras arbete. Infosight överför humankapital till strukturkapital genom fungerande Integrated Knowledge Management. BosNext aktien (BOSN) är inofficiellt noterad och handlas via BörsInsikt Fondkommission. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/28/20000628BIT00260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/28/20000628BIT00260/bit0002.pdf