Bosnext släpper programvara anpassad för internationellt bruk

Bosnext släpper programvara anpassad för internationellt bruk Bosnext, som utvecklar och tillhandahåller lösningar som systematiserar arbetsflöden för företag och organisationer, lanserar i dag en ny version av sin programvara Infosight. Den nya versionen är framtagen inför företagets internationella lansering och är därför anpassad för både den europeiska och amerikanska marknaden. Bosnexts målsättning är att bli marknadsledande inom sin nisch av programvaror som syftar till att förvärva, förmedla och använda kunskap inom en organisation. Företagets nya satsning är programvaran Infosight NA (New Architecture), som är utvecklad för att enkelt kunna anpassas av våra partners så att programvaran stödjer varje kunds terminologi och sätt att arbeta. Systemet är även byggt för att kunna kopplas ihop med befintliga och nya affärssystem, såväl svenska som europeiska och amerikanska. Infosights koncept innebär att vi har en mycket hög utvecklingstakt. Branschanpassningar och nya moduler för t.ex. mobilt Internet och tidsrapportering, kommer att introduceras kontinuerligt och göra Infosight till ett ständigt växande produktprogram, säger Jan Boström VD Bosnext. Bosnext drar nu upp riktlinjerna för en etablering på ett antal europeiska marknader nästa år och planerar en nyemission inför lanseringen. Vår vision är att vara stilbildare inom Knowledge Managementmarknaden genom att göra innovativa programvaror som möter de nya kraven från företag och organisationer i en allt snabbare global värld, avslutar Boström, VD i Bosnext. Den nya versionen Infosight passar även ASP konceptet, (Application Services Provider) som innebär att företag kan hyra programvaran för en månadsavgift. För ytterligare information kontakta: Bosnext AB Jan Boström, VD tel. 031-339 99 00, mobil 070-727 18 55 e-post: jan.bostrom@bosnext.se Mer information om Bosnext finns på www.bosnext.se Bosnext AB (publ) är ett programvaruföretag som utvecklar programvaror för Knowledge Management baserat på Internetteknik och Microsofts produkter. Den första programvaran heter Infosight. Genom att företagets arbetsmetodik, rutiner och struktur stöds av Infosight, guidas och vägleds användarna när de skapar sina arbetsresultat. Infosight stöder samtidigt en projektgrupp eller andra medarbetare som med hjälp av Infosight kan dra nytta av varandras arbete. Infosight överför humankapital till strukturkapital genom fungerande Integrated Knowledge Management. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/29/20000929BIT00480/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/29/20000929BIT00480/bit0002.pdf