Delårsrapport 1 januari - 30 juni, 2000

Delårsrapport 1 januari - 30 juni, 2000 Verksamheten Företaget har fått ett flertal nya kunder, speciellt under slutet av perioden. Bland de nya kunderna kan nämnas AstraZeneca, Establish och Artimplant och implementeringen av Infosight där löper enligt planerna. Företaget har tecknat nya partneravtal med bl.a. Endero Group. Endero kommer att sälja Infosight i Sverige, Finland och Tyskland. Vidare har ett aktivt samarbete inletts med Alfaskop ASP och Donator, vilka under hösten kommer att erbjuda Infosight i egenskap av Application Service Providers. ASP innebär att företag kan hyra program, bland annat Infosight, och drift av hela sin IT infrastruktur med åtkomst över Internet eller direktkopplad lina. Infosight lämpar sig mycket bra för ASP-konceptet och vi tror på denna nya marknad på sikt, framförallt i kombination med de starka partners vi har inom området. Vidareutvecklingen av en ny generation Infosight går enligt plan. Under september beräknas nya Infosight vara tekniskt färdig och kommer att kunna börja marknadsföras i oktober. Nya Infosight kommer framförallt att vara enklare att implementera för våra partners i och med att det kommer att finnas nya funktioner för enklare anpassning efter kundens önskemål. Nya funktioner finns förstås också med i nya Infosight. I juli gav bolaget ut ett konvertibelt skuldebrev till Venture Capital bolaget och den tidigare aktieägaren Menire Oyj på 3 000 000 kronor som vid full konvertering omfattar 107.143 aktier till en kurs av 28 kronor per aktie. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/18/20000818BIT00980/bit0001.doc Hela rapporten http://www.bit.se/bitonline/2000/08/18/20000818BIT00980/bit0002.pdf Hela rapporten