Lund Eastern väljer Infosight från BosNext

Lund Eastern väljer Infosight från BosNext Elhandelsbolaget Lund Eastern kommer att använda BosNexts programvara Infosight som en lösning för knowledge management i praktiken, dvs för informationshantering och kommunikation. - Infosight kommer att organisera vårt dagliga arbete och är ett viktigt verktyg för att höja effektiviteten inom företaget. Programmet skall främst hjälpa medarbetarna att dela och återanvända kunskap, säger Ralf Månsson, IT chef på Lund Eastern. BosNexts mjukvara är utformat för att organisera och samla all företagsinformation på en enda plats och skall därför hjälpa alla medarbetare att hitta viktig data på ett snabbt och logiskt sätt. Hos Lund Eastern Energi AB som köper och säljer el till kunder av alla storlekar behövs en flexibel infrastruktur för att kunna hålla en hög servicenivå, menar Ralf Månsson. - Gemensam projekt- och kundinformation kommer att kunna hanteras av Infosight, liksom valda delar av vår externa kommunikation, såsom e-post med kunder vilket flera medarbetare inom en projektgrupp kan behöva ha tillgång till. Ett krav har varit att ett Knowledge Management system skulle vara integrerat i befintliga programvaror vilket BosNext lyckats mycket bra med, förklarar Månsson Infosight 2000, som är integrerat med Microsofts Digital Dashboard, en funktion i Outlook 2000, kommer att vara ett komplement till ett annat system från Microsoft. Fördelen med Infosights integrering med Microsofts Digital Dashboard är att både interna affärssystem och extern information kommer att kopplas samman. Ett exempel är att varje medarbetare inom Lund Eastern kan få tillgång till samma information i det ögonblick som den enskilde medarbetaren uppdateras med ny information från exempelvis Internet. Resultatet, säger Månsson, är att personalens arbete kommer att förenklas via gemensam tillgång till viktiga dokument och kalenderuppgifter. Hela Lund Easterns IT-struktur bygger på Windows 2000. - Både vi och Microsoft tycker att detta är speciellt roligt eftersom Lund Eastern använder Windows 2000 och vill vidareutveckla användningen av Infosight framöver, säger Boström, VD för Bosnext. För ytterligare information kontakta: Jan Boström, VD tel. 031-13 79 20, mobil 070-727 18 55, e-post: jan.bostrom@bosnext.se Ralf Månsson, Lund Eastern, tel. 046-18 37 00, mobil 070-698 37 18, e-post: ralf.mansson@lundeastern.se Se även www.bosnext.se Lund Eastern är samägt av Lunds Energi AB och TXU Europe (tidigare Eastern). TXU Europe är Storbritanniens andra största gas- och elleverantör. Idag distribuerar företaget el i storleksordningen 30 TWh till mer än 3 miljoner kunder. Bolaget har intressen i 11 europeiska länder och har i Sverige kunder som IKEA, Svensk Bilprovning och Danderyds Sjukhus. Målsättningen är att vara en ledande aktör på den nordiska marknaden. BosNext AB (publ) är ett programvaruföretag som utvecklar programvaror för Knowledge Management baserat på Internetteknik och Microsofts produkter. Den första programvaran - Infosight - hjälper och stödjer användaren i det dagliga arbetet vid datorn. Genom att företagets arbetsmetodik, rutiner och struktur stöds av Infosight, guidas och vägleds användarna när de skapar sina arbetsresultat. Infosight stöder samtidigt en projektgrupp eller andra medarbetare som med hjälp av Infosight kan dra nytta av varandras arbete. Infosight överför humankapital till strukturkapital genom fungerande Integrated Knowledge Management. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/21/19991221BIT00190/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/12/21/19991221BIT00190/bit0002.doc