Mandator i allians med BosNext

Mandator i allians med BosNext BosNext knyter ytterligare ett av de allra största IT-konsultföretagen till sitt partnernät. Denna gång är det Mandator som skriver avtal med BosNext om att få sälja Infosight, ett Knowledge Management system för elektronisk dokumenthantering och projektstyrning. Mandator kommer inledningsvis att sälja Infosight i västsverige, där man sedan tidigare har de stora företagen som kunder. "Infosight är ett mycket intressant koncept som har just de funktioner som våra kunder efterfrågar. Förutom att vi har en stor kundbas kommer vi att bidra med både försäljnings- och konsultresurser åt BosNext, säger Kjell Nilsson, vice VD på Mandator." Knowledge Managementsystemet Infosight, som utvecklats av BosNext, kommer att användas som en plattform av Mandator. Infosight, som är tätt integrerat med Microsofts teknik och produkter, kräver alltid en anpassning efter kundernas olika önskemål och Mandator har de resurser som krävs för att Infosight skall kunna implementeras i de riktigt stora företagen. "Vi har redan de stora företagen som kunder och det är där Infosight passar bäst in säger Bengt Sjöqvist, konsultchef på Mandator. Vi har sedan en tid tillbaka hjälpt BosNext med teknikutveckling av produkten och kan därför börja försäljningsarbetet. " "Med Mandator har vi fått ett mycket starkt partnernät vilket bäddar för stora möjligheter för Infosight framöver. Nu når vi de flesta stora och mellanstora företagen i Sverige. Dessutom har Mandator verksamhet i andra länder vilket vi naturligtvis vill utnyttja framöver. Användaren kan byta språk i Infosight med ett musklick, en engelsk version finns redan framme. Vi är också mycket nöjda med samarbetet på tekniksidan som inleddes för någon månad sedan, säger Jan Boström, vd i BosNext". För ytterligare information kontakta: Bengt Sjöqvist, konsultchef Mandator, tel 031-707 69 04, 0709-95 00 66 epost: bengt.sjoqvist@mandator.se Jan Boström, vd BosNext, tel. 031-13 79 20, 070-727 18 55 e-post: jan.bostrom@bosnext.se BosNext AB (publ) är ett programvaruföretag som utvecklar programvaror för Knowledge Management baserat på Internetteknik och Microsofts produkter. Den första programvaran - Infosight - hjälper och stödjer användaren i det dagliga arbetet vid datorn. Genom att företagets arbetsmetodik, rutiner och struktur stöds av Infosight, guidas och vägleds användarna när de skapar sina arbetsresultat. Infosight stöder samtidigt en projektgrupp eller andra medarbetare som med hjälp av Infosight kan dra nytta av varandras arbete. Infosight överför humankapital till strukturkapital genom fungerande Integrated Knowledge Management. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/20/19991220BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/20/19991220BIT00120/bit0002.pdf