Programvaruföretaget Bosnext AB planerar etablering i Europa

Programvaruföretaget Bosnext AB planerar etablering i Europa - planerar nyemission och flyttar handeln av aktien Bosnext utvecklar och tillhandahåller lösningar som systematiserar arbetsflöden företag och organisationer. Planer finns nu att etablera företaget på ett antal europeiska marknader under nästa år. Som en konsekvens av denna satsning har Bosnext beslutat att erbjuda en begränsad krets institutionella investerare att teckna upp till 400 000 nya aktier i bolaget. Bosnext vision är att vara stilbildare inom Knowledge Management, genom att göra innovativa programvaror som möter de nya kraven från företag och organisationer i en allt snabbare omvärld. Infosight bygger på ett nytt tänkande inom Knowledge management. Istället för att enbart bygga på databaser bygger Infosight på hantering av dokument och e-mail i sitt ursprungsformat. Bosnext drar nu upp riktlinjerna för etablering på ett antal europeiska marknader under nästa år. - Styrelsen och de största aktieägarnas uppfattning är att bolagets verkliga värde inte återspeglas i den värdering som är gällande i den offentliga kurssättningen. Det beror till stor del på en nästan obefintlig handel. Mot den bakgrunden och att kostnaderna för en inofficiell handel inte är obetydliga har styrelsen beslutat att byta nuvarande form av den inofficiella handeln. Handeln kommer i fortsättningen att ske via kontakt med Bosnext AB från och med måndagen den 9 oktober säger Jan Boström som är VD på Bosnext AB. Bosnext har beslutat att erbjuda en begränsad krets institutionella investerare att teckna upp till 400 000 nya aktier i bolaget till en kurs på 25 kronor. Detta ska inbringa tio MSEK till Bosnext, och lägga grunden för den svenska marknadsintensifieringen och starten på europeiska expansionen. Inom en relativt snar framtid räknar bolaget att genomföra en ytterligare nyemission, då för att finansiera en större internationell expansion. Bosnexts mest kända produkt är programvaran Infosight. Inför etableringen i Europa har Bosnext utvecklat den nya generationen av Infosight - Infosight NA- (New Architecture) som är framtagen för att uppfylla de krav som finns på den internationella marknaden. För ytterligare information kontakta: Bosnext AB Jan Boström, VD tel. 031-339 99 00, mobil 070-727 18 55 e-post: jan.bostrom@bosnext.se Mer information om Bosnext finns på www.bosnext.se Bosnext AB (publ) är ett programvaruföretag som utvecklar programvaror för Knowledge Management baserat på Internetteknik och Microsofts produkter. Den första programvaran heter Infosight. Genom att företagets arbetsmetodik, rutiner och struktur stöds av Infosight, guidas och vägleds användarna när de skapar sina arbetsresultat. Infosight stöder samtidigt en projektgrupp eller andra medarbetare som med hjälp av Infosight kan dra nytta av varandras arbete. Infosight överför humankapital till strukturkapital genom fungerande Integrated Knowledge Management. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/29/20000929BIT00460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/29/20000929BIT00460/bit0002.pdf