Björn Nordstrand blir Bingogeneral på Internet

Report this content

Björn Nordstrand blir Bingogeneral på Internet -Ny plattform spås bli Bingo för Boss Media! Bingo är ett av de mest folkkära spelen, oavsett kategori, i bingohallar såväl som via TV-program som Bingolotto och lotterier som Keno. I USA görs mer än 1,2 miljarder besök i bingohallar varje år, vilket kan jämföras med rockkonserter (40 miljoner besök), idrottsevenemang (32 miljoner besök) och film (964 miljoner besök). Nu har spelet nått Internet. Bingospel på Internet är ett av de snabbast växande spelsegmenten i år och förväntas växa lika snabbt som kasino på Internet gjorde i slutet av 90-talet. Boss Media som säljer system för digital spelunderhållning utökar nu produktsortimentet med en nyckelfärdig bingoplattform. Den befintliga kasinoplattformen har sedan lanseringen 1997 omsatt mer än 500 miljoner kronor. Den nya bingosatsningen kommer att ske via den egna bingoportalen, www.bingoarena.com, som erbjuder olika typer av bingospel, skraplotter och enarmade banditer. Försäljningen av hela bingosystem till stora statsägda såväl som privata speloperatörer inom bingo och lotterier, mediaföretag och välgörenhetsorganisationer, kommer att generera betydande intäkter. "Det är inte otroligt att bingo blir Boss Medias viktigaste produkt i framtiden. Bingo och skraplotter är kul spel som folk verkligen gillar. Hittills har spel på Internet mest handlat om kasinospel eller dataspel. Vi tror att bingo kommer att kunna nå en bredare publik som spelar för att det är roligt lika mycket som för att vinna.", säger Peter Bertilsson, VD för Boss Media med bakgrund i teamet bakom Bingolotto. "Bingolotto lärde oss kraften i bingo, vår erfarenhet från kasinosystem har lärt oss en vinnande kombination av marknadsföring, teknik och säkerhet", fortsätter Bertilsson. Redan idag är intresset för Boss Medias bingosystem stort med ett antal kundförfrågningar från hela världen efter det att systemet förhandsvisats på spelmässan i Las Vegas i september. "Det här är en viktig milstolpe i Boss Medias utveckling. Framtiden får utvisa hur viktig.", säger en nöjd Björn Nordstrand, styrelseordförande i börsnoterade Boss Media och före detta VD för TV 4. Bingo Arena (http://www.bingoarena.com) erbjuder sina spelare fler olika bingotyper som t.ex. Big Ben - 90 bollar, Golden Gate - mönsterbingo, Acropolis - europeiskt bingo och Taj Mahal - bingo med progressiv jackpot. Bingo Arena har unika finesser så som att spelaren kan satsa pengar på andra spelares brickor om de tror att dessa kommer att vinna spelet. Spelaren har också möjlighet att spela andra spel mellan bingorundorna såsom enarmade banditer och skraplotter. Koncernen Boss Media AB (publ) är en av världens ledande leverantörer av system för digitalt distribuerad spelunderhållning. Potentiella licenstagare erbjuds ett kundanpassat spelsystem, ett integrerat betalningssystem samt hanteringen av den dagliga driften och administrationen av det licensierade spelsystemet. Boss Media-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information om Boss Media finns på http://www.bossmedia.se. För ytterligare information, kontakta: Peter Bertilsson Verkställande Direktör Boss Media AB (publ) Telefon: 0470-70 30 01 eller 0709-93 25 54 E-post: pbe@bossmedia.se Ulrika Persson Investor Relations Boss Media AB (publ) Telefon: 0470-70 30 38 eller 0733-36 77 69 E-post: up@bossmedia.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/07/20021107BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/07/20021107BIT00350/wkr0002.pdf