Boss Media skriver avtal med Irlands största vadslagningsföretag

Boss Media har idag skrivit avtal med Paddy Power om leverans av ett internetbaserat spel- och kasinosystem i ett flertal språkversioner. Kasinosystemet kommer att vara baserat på Boss Medias nya generation kasinoplattform och inkludera ett sofistikerat administrationsverktyg. Spelsystemet kommer att integreras mot Paddy Powers existerande spelarbas och betalningssystem, vilket möjliggör en kostnadseffektiv kommunikation med den inarbetade spelarbasen.

PaddyPower är Irlands största vadslagningsföretag och har en stark internetnärvaro på den irländska och brittiska marknaden. Paddy Power är börsnoterat både på den irländska och brittiska aktiemarknaden och omsatte cirka 1,8 miljarder EUR under 2006. Vid sidan av operationen av över 220 vadhållningsställen i Irland och Storbritannien erbjuder Paddy Power en omfattande portfölj av internettjänster, vilken inkluderar vadslagning med fasta odds, poker, spel med fasta odds, kasino, bingo, finansiell handel, lotterier, skicklighetsspel samt auktioner.

– Vi är glada över att få välkomna Boss Media till vår grupp av förstklassiga mjukvarupartners. Med deras starka europeiska närvaro och professionella attityd ser vi fram mot ett långt och framgångsrikt partnerskap, säger Graham Keating, Chef för Kasino och Spel på Paddy Power.

För ytterligare information, kontakta:
Michael Hallén, vd Boss Media AB (publ), telefon: 0470-70 30 00
e-mail: michael.hallen@bossmedia.se