• Boss Media/

En stark avslutning på 2007 innebär att Boss Media når en bättre lönsamhet än förväntat

Report this content

I samband med publiceringen av Boss Medias halvårsrapport kommenterade styrelse och ledning att 2007 skulle innebära en omsättning i nivå med 2006 men att rörelsemarginalen förväntades komma att understiga 15 procent. En stark utveckling inom ett flertal affärssegment under slutet av året gör att Boss Medias styrelse och ledning nu bedömer att bolaget kommer att nå en bättre lönsamhet för 2007 än tidigare kommunicerat.

Inom främst Pokersegmentet och segmentet Interaktiva spelautomater har tillväxten gradvis förstärkts under det andra halvåret och väl överträffat förväntningarna. Försäljningsutvecklingen var svag under första halvåret av 2007 men har, i takt med att åtgärder satts in under hösten, successivt förbättrats. I synnerhet har aktiviteten hos befintliga kunder ökat.

Sammantaget innebär detta att styrelsen och ledningen gör bedömningen att nettoomsättningen för 2007 fortsatt förväntas vara i nivå med 2006, trots det betydande volymtapp som drabbade bolaget under inledningen av 2007, men att rörelsemarginalen kommer att nå 16-17%.

Bolaget avser presentera sin syn på 2008 i samband med publiceringen av den preliminära bokslutskommunikén, vilken kommer att tidigareläggas och avses offentliggöras tisdagen den 22:e januari.

För mer information, kontakta:
Michael Hallén, vd Boss Media AB (publ), telefon: 0708-13 33 13