Michael Hallén ny VD för Boss Media AB

Styrelsen i Boss Media AB har utsett Michael Hallén, 43 år och tidigare vd och koncernchef för IFS, till ny vd för Boss Media.

Michael Hallén, som var vd och koncernchef för IFS fram till 2006, har lång erfarenhet av programvara och internationell verksamhet. Under tiden som vd för IFS medverkade han till att vända en negativ utveckling och uppnå lönsamhet. Tidigare arbetade han i olika chefsbefattningar inom IFS med huvudansvar för såväl produktutveckling som marknadsföring. Michael Hallén har också varit aktiv styrelsemedlem i flera snabbväxande programvaru- och tjänstebolag under de senaste åren.

– Styrelsen är mycket nöjd över att ha hittat Michael, som med sin erfarenhet av både programvaruutveckling och internationell verksamhet ytterligare kommer att förstärka Boss Medias strategiska inriktning mot att bli en komplett leverantör av plattformar för digitalt distribuerad spelunderhållning till internationella kunder inom spelbranschen, säger Meg Tivéus, styrelseordförande i Boss Media AB.

Michael Hallén tillträder den 1 juli.

För ytterligare information, kontakta:
Meg Tivéus, styrelseordförande, Boss Media AB (publ), telefon: 070-690 78 80
Michael Hallén, tillträdande verkställande direktör, Boss Media AB (publ), telefon: 0470-70 30 00