Drott ansöker om avnotering från Stockholmsbörsen

Drott ansöker om avnotering från Stockholmsbörsen Styrelsen för Bostads AB Drott (publ) har beslutat att ansöka om avnotering från Stockholmsbörsens O-lista. Sista dagen för handel beräknas bli den 1 oktober 2004. Ansökan om avnotering är en följd av att Stena Fastighetsförvaltning AB nu kontrollerar drygt 95 procent av aktierna i Bostads AB Drott och att Stena Fastighetsförvaltning AB har påkallat tvångsinlösen av kvarvarande utestående aktier. Stockholm 2004-09-06 Styrelsen Bostads AB Drott (publ) För ytterligare information kontakta: John Helgesson, styrelsens vice ordförande; tfn 031-775 85 00 Daniel Skoghäll, Verkställande direktör; tfn 08-508 930 10 Bostadsaktiebolaget Drott (publ) äger, förvaltar och förädlar bostadshus i svenska tillväxtområden. Koncernens fastighetsbestånd omfattar totalt cirka 1 100 000 kvm uthyrbar area, varav cirka 925 000 kvm utgörs av bostäder. Det samlade lägenhetsbeståndet uppgår till knappt 13 400 lägenheter per den 30 juni 2004. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/06/20040906BIT20060/wkr0001.pdf