Boule Diagnostics – Antal aktier och röster

Det incitamentsprogram för ledande befattningshavare och nyckelpersoner som infördes vid årsstämman den 13 maj 2014 berättigar genom utnyttjande av teckningsoptioner till teckning av nya aktier under andra halvåret 2017. Totalt omfattar programmet 123 000 teckningsoptioner vilka berättigar till teckning av lika många aktier.

Under augusti månad 2017 har totalt 6 000 aktier nytecknats genom utnyttjande av teckningsoptioner erhållna från incitamentsprogrammet. Före emittering av de nya aktierna fanns det 4 739 138 aktier och röster i bolaget. Per den 31 augusti 2017, efter emittering av de nya aktierna, finns det totalt 4 745 138 aktier och röster i bolaget.

Vid fullt utnyttjande av optionerna i incitamentsprogrammet kommer det vid årsskiftet 2017/2018 finnas 4 830 138 aktier och röster i bolaget.

Fredrik Dalborg, VD och koncernchef, Boule Diagnostics AB, tel +46 705-58 51 05

Fredrik Alpsten, Finansdirektör (CFO), Boule Diagnostics AB, tel +46 706 67 31 06

Boule Diagnostics AB är ett snabbväxande globalt diagnostikbolag som utvecklar, tillverkar och säljer system och förbrukningsvaror för blodcellräkning (hematologi). Bolaget riktar sig främst till små och medelstora sjukhus, kliniker och laboratorier samt till andra diagnostikbolag inom såväl human- som veterinärhematologi. Verksamheten bedrivs genom rörelsedrivande dotterbolag i Sverige och USA. Försäljning sker globalt, företrädesvis via distributörer med stöd av Boules egna lokala säljare och servicepersonal. Boule Diagnostics aktie är sedan 2011 noterad på NASDAQ Stockholm.

www.boule.se

Denna information är sådan som Boule Diagnostics AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 augusti 2017 kl. 13:30.