TV3, ZTV och TV8 en del av Boxerpaketet

Report this content

Viasat och Boxer har träffat avtal om att TV3, ZTV och TV8 från den 1 februari ska ingå i Boxers programpaket. Det innebär att Viasats tre kanaler kan fortsätta att sända i det digitala mark-TV-nätet.

Med de tre Viasatkanalerna fortsätter marknätet att ha ett komplett utbud av de mest populära kanalerna, säger Crister Fritzson, VD Boxer. I Boxerpaketet finns nu bland annat TV3, ZTV, TV8, Kanal 5, TV4+, TV4 Film och TV400. I det digitala marknätet kan man utan programkort också se Sveriges Televisions alla kanaler - SVT1, SVT2, 24, Barnkanalen och Kunskapskanalen - samt TV4. Från sommaren 2004 har Viasats kanaler sänt kodat och kunnat ses av dem som haft ett programkort från Boxer, men de har inte ingått som en ordinarie del av Boxers utbud. – Med det nya avtalet så blir Viasats kanaler en del av det ordinarie utbudet, vilket vi tror gläder TV-tittarna. Vi behåller vårt gamla pris på Boxerpaketet, säger Crister Fritzson. Regeringen väntas på torsdag fatta beslut om att förlänga TV3:s, ZTV:s och TV8:s sändningstillstånd i det digitala marknätet. Totalt hade Boxer 375.000 kunder den sista december 2004, vilket var en ökning med 175.000 kunder, eller 88 procent, under året.